عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ضرورت نظارت بر اجرای پوشش بیمه‌ای خدمات مامایی، گفت: باید برای اجرای پایلوت این طرح، زمان‌بندی مشخصی تعریف شود که نواقص آن را بتوان شناسایی و در نهایت بعد از رفع این نواقص، اجرای آن را به سراسر کشور تعمیم داد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ضرورت نظارت بر اجرای پوشش بیمه‌ای خدمات مامایی، گفت: باید برای اجرای پایلوت این طرح، زمان‌بندی مشخصی تعریف شود که نواقص آن را بتوان شناسایی و در نهایت بعد از رفع این نواقص، اجرای آن را به سراسر کشور تعمیم داد.

شهلا میرگلوی‌بیات در گفت وگو با خانه ملت،‌ با یادآوری مصوبه شورای عالی بیمه درباره پوشش بیمه‌ای خدمات مامایی، افزود: درحال حاضر بیمار برای انجام آزمایش سونوگرافی باید متحمل هزینه مالی شود که انجام مکرر این آزمایشات می‌تواند فشار مالی زیادی را بر وی تحمیل کند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مادران باردار نیازمند انجام آزمایش‌های مختلفی هستند که هیچ‌یک تاکنون تحت پوشش بیمه نبود حال امید است با اجرای این مصوبه بتوان حمایت‌های زیادی از این افراد صورت گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ تصریح کرد: واقعیت آن است که نظارت رکن اصلی اجرای چنین مصوباتی است و برای اطمینان از اجرایی شدن آن لازم است دستگاه‌های نظارتی وارد عمل شده تا این مصوبه به طور کامل اجرایی شود چراکه این مهم در شرایطی به نفع مردم خواهد بود که درچارچوب سیستم قانونی و نظارتی صورت گیرد.

وی درباره اجرای پایلوت پوشش بیمه‌ای خدمات مامایی در سه استان اصفهان، اردبیل و گلستان، یادآور شد: اجرای پایلوت این طرح‌ها اقدام مثبتی است که می تواند منجر به شناسایی نواقص طرح شده و به رفع آن کمک کند.

میرگلوی‌بیات تاکید کرد: اکنون فضا برای اجرای پوشش بیمه‌ای خدمات مامایی در سراسر کشور فراهم نیست و ممکن است هزینه‌های زیادی را بر دولت تحمیل کند لذا باید اجرای پایلوت آن بررسی و میزان هزینه‌ها نیز برآورد شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ‌گفت: البته ناگفته نماند که باید برای اجرای پایلوت این طرح، زمان‌بندی مشخصی تعریف شود که نواقص آن را بتوان در پروسه زمانی مشخص شناسایی و درنهایت بعد از رفع این نواقص، اجرای آن را در سراسر کشور تعمیم داد.

لازم به ذکر است، چندی پیش مدیرکل دفتر بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از زیر پوشش رفتن خدمات مامایی خبر داد و گفت: این مورد در شورای عالی بیمه تصویب و به هیئت وزیران ارسال شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha