پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۱
کد خبر: 15737

رئیس مرکز تحقیقات پیوند ریه دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به پیوند همزمان قلب و ریه گفت: با اجرای این عمل ما موفقیت 60 درصدی را در این زمینه کسب کردیم.

دکتر عزیز الله عباسی دیروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: پزشکان ایرانی در سال گذشته توانستند موفقیت خوبی در زمینه پیوند دو ریه کسب کنند. پیوند دو ریه بسیار مشکل است، چرا که ممکن است نتایج مورد انتظار کمتر از پیوند یک ریه باشد. این عمل در کشور به دلیل نیازی که به آن وجود داشت، انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر پیوندهای ریه در کشور پیوند دو ریه است، افزود: سال گذشته موفق شدیم 9 مورد پیوند دو ریه انجام دهیم که بیش از 70 درصد این عمل ها با موفقیت انجام شد که این میزان نسبت به آمارهای جهانی حکایت از وضعیت خوب کشور در این زمینه دارد.

عباسی با بیان اینکه بیشتر بیماران پیوند ریه در سنین زیر 18 سال قرار دارند، اظهار داشت: ریه این بیماران به دلیل بیماریهای عفونی مادرزادی، آسیب می بیند، از این رو نیاز به پیوند دو ریه دارند که تاکنون افرادی که تحت این عمل قرار گرفته اند به عنوان یک فرد عادی فعالیت خود را با طول عمر بیشتری نسبت به بیماران پیوند یک ریه ادامه داده اند.

رئیس مرکز تحقیقات پیوند ریه دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی به میزان امید زندگی این بیماران اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به آمار ما توانسته ایم در حدود 60 تا 70 درصد در این زمینه موفقیت کسب کنیم و افرادی که پیوند دو ریه را انجام داده اند نیز به جز اینکه به داروهای ضد سیستم ایمنی وابسته هستند، مشکل دیگری نداشته و می توانند با طول عمر بیشتر به زندگی خود ادامه دهند.  

مسئول تیم پیوند ریه بیمارستان مسیح دانشوری اضافه کرد: افرادی که پس از پیوند ریه تا 5 سال زنده می مانند بیشتر از این مدت هم می توانند زنده بمانند که آمار موفقیت ما در ایران به میزان موفقیت سایر کشورهای فعال در این زمینه کاملاً نزدیک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha