چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵
کد خبر: 157375

شمار زیادی از محصولات وجود دارند که ادعا می کنند می توانند آکنه را درمان کنند.

سلامت نیوز: شمار زیادی از محصولات وجود دارند که ادعا می کنند می توانند آکنه را درمان کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مطالعه جدید نشان می دهد که اسد نیتریک، ماده تولید شده و مورد استفاده در سراسر بدن انسان، می تواند جوش را درمان کند، اما محققان می گویند که مزیت اکسید نیتریک در درمان جوش معمولا کوتاه مدت هست.


با کاهش ترشح اکسید نیتریک با استفاده از نانوذرات، محققان قادر به کشتن باکتری های مرتبط با آکنه بودند. نانوذرات همچنین از عامل التهاب که باعث بزرگی و دردناک شدن جوش می شود، آکنه را مهار کردند.


این مطالعه اخیرا در مجله تحقیقات پوست منتشر شد.
دکتر «آدام فریدمن» استاد پوست در دانشگاه جورج واشنگتن می گوید: درک ما از آکنه به طور چشمگیری در ۱۵-۲۰ سال گذشته تغییر کرده است.
به گفته وی، التهاب نیروی محرکه تمام انواع آکنه است. ما در این مقاله، روش موثری برای از بین بردن باکتری که به عنوان محرک برای آکنه به شمار می رود، بدون استفاده از آنتی بیوتیک، ارائه داده یم. همچنین در این مقاله به بررسی روش های مهار جوش، حتی قبل از این که خود را نشان دهد، توسط نیتریک اکسید، پرداخته ایم.  
فریدمن اعلام کرد: در حال حاضر بسیاری از داروها تنها بر یک یا دو بخش از فرایند جوش زدن تاثیر دارد. روش فوق، با کشتن باکتری و مسدود کردن التهاب، ممکن است به گزینه های درمانی بهتری برای افراد مبتلا به آکنه تبدیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha