چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
کد خبر: 157378

یک متخصص بهداشت محیط با بیان اینکه با افزایش مجموعه‌های آبی رعایت دستورات ایمنی و بهداشتی باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان باشد، تاکید کرد: انجام اقداماتی برای کاهش ابتلا به قارچ و بیماری‌های پوستی از طریق مجموعه‌های آبی می‌تواند باعث ایجاد فضای ایمن برای گذراندن اوقات فراغت افراد شود.

سلامت نیوز:یک متخصص بهداشت محیط با بیان اینکه با افزایش مجموعه‌های آبی رعایت دستورات ایمنی و بهداشتی باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان باشد، تاکید کرد: انجام اقداماتی برای کاهش ابتلا به قارچ و بیماری‌های پوستی از طریق مجموعه‌های آبی می‌تواند باعث ایجاد فضای ایمن برای گذراندن اوقات فراغت افراد شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، احمد عامری با اشاره به اینکه جامعه امروزه برای رفع خستگی و افسردگی حاصل از گسترش صنعت و فناوری نیازمند ورزش است، گفت: گذراندن اوقات فراغت در مجموعه‌های آبی در صورتی می‌تواند آرامش و رفع خستگی را برای جامعه به همراه داشته باشد که دستورات مربوط به ساخت استخر، فن شناوری و شناگری رعایت شود.


وی رعایت بخش بزرگی از دستورات ایمنی و بهداشتی را از وظایف مسئولان مجموعه‌های آبی دانست و اضافه کرد: مجموعه‌های آبی استاندارد باید دارای امکاناتی مانند دوش‌های پیش از ورود به استخر، حوضچه‌هایی پر از کلر و مواد گندزدای برای از بین بردن قارچ و انگل‌های احتمالی پای افراد و سیستم چرخشی تصفیه آب با ورودی و خروجی مناسب باشد.


این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه اغلب کلر مورد استفاده در آب استخر از نوع ازن است، تصریح کرد: ازن مصرفی در آب استخر که به منظور گندزدایی استفاده می‌شود، دارای قدرت کافی برای گندزدایی نیست؛ چراکه به مدت کوتاه در آب باقی نمی‌ماند و پس از آن بخار می‌شود.


عامری اضافه کرد: میزان دوز استاندارد کلر مجموعه‌های آبی باید 0.3 تا 0.5 میلی‌لیتر باشد؛ چراکه میزان بیشتر از آن می‌تواند باعث بروزعوارض برای سلامتی شناگران و پرسنل شود. شست‌وشو و ضد عفونی مکرر حاشیه و لبه‌های استخر جهت کاهش خطر ابتلا به قارچ و عفونت‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است. همچنین کنترل و مقایسه دائمی میزان دمای آب و محیط بیرونی موجب کاهش سرماخوردگی شناگران می‌شود.


این متخصص بهداشت محیط یادآور شد: رعایت بسیاری از نکات بهداشتی برای کاهش مبتلایان باید از سوی شناگران اعمال شود و افراد در صورت اطلاع از بیماری‌های پوستی باید پس از بهبود کامل از مجموعه‌های آبی استفاده کنند.


عامری در خاتمه خاطرنشان کرد: مشکلات روماتیسمی از مشکلات شایعی است که احتمال بروز آن در اکثر پرسنل این مجموعه‌ها وجود دارد و جهت پیشگیری از آن می‌توان با حفاظت از مفاصل و استفاده از دمپایی‌های طبی از بروز آن پیشگیری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha