یک فوق تخصص شبکیه با تاکید بر اینکه شایع‌ترین علت شکست جراحی دکوالمان شبکیه، ایجاد غشاهای غیرطبیعی است، گفت: این غشاهای غیرطبیعی بر روی سطح شبکیه و زیر آن رشد می‌کند و آن را از محل خود جدا می‌کنند، بنابراین برای کاهش احتمال شکست درمانی در مبتلایان به جداشدگی شبکیه بویژه بیماران دیابتی، با انجام جراحی خارج چشمی به درصد موفقیت بیشتر و عوارض کمتری دست یافته‌ایم.

سلامت نیوز:یک فوق تخصص شبکیه با تاکید بر اینکه شایع‌ترین علت شکست جراحی دکوالمان شبکیه، ایجاد غشاهای غیرطبیعی است، گفت: این غشاهای غیرطبیعی بر روی سطح شبکیه و زیر آن رشد می‌کند و آن را از محل خود جدا می‌کنند، بنابراین برای کاهش احتمال شکست درمانی در مبتلایان به جداشدگی شبکیه بویژه بیماران دیابتی، با انجام جراحی خارج چشمی به درصد موفقیت بیشتر و عوارض کمتری دست یافته‌ایم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا،دکتر خلیل قاسمی فلاورجانی  با اشاره به تحقیقات انجام شده در زمینه بیماری‌های جراحی شبکیه گفت: تمرکز مطالعاتی جهت پیدا کردن راهی برای کم کردن میزان شکست درمانی در بیمارانی است که به دلیل دکوالمان شبکیه تحت جراحی قرار می‌گیرند.


این فوق تخصص شبکیه خاطرنشان کرد: در تعیین میزان موفقیت و شکست جراحی دکوالمان شبکیه ناشی از سوراخ شبکیه و نیز دکوالمان کششی ناشی از رتینوپاتی (مشکلات شبکیه چشم) دیابتی، تکنیک جراحی و پاسخ چشم به درمان انجام شده، دو عامل مهم تعیین کننده است.


وی در خصوص مشکلات مبتلایان به دکوالمان شبکیه همراه با باندهای زیر شبکیه بیان کرد: در این بیماران امروزه تفکر غالب به سمت جراحی ویترکتومی (تخلیه زجاجیه) یعنی جراحی از داخل چشم است که احتمال دارد با عوارض زیادی همراه باشد.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در پایان تصریح کرد: در تحقیق انجام شده به این نتیحه رسیدیم که جراحی خارج چشمی (اسکلرال باکلینگ) با درصد بالای موفقیت و عوارض اندک همراه است.


قاسمی فلاورجانی گفت: این مقاله در مجله EYE که یکی از معتبرترین زیرمجموعه نشریات Nature است در سال 2015 به چاپ رسید و بزرگ‌ترین مقاله ارائه شده از نظر حجم نمونه تاکنون است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha