سلامت نیوز:جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران آمادگی و توانمندی خود برای ارائه خدمات سلامت و درمان و نیز حمایت های ویژه مددکاری از سالمندان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) را اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز یبه نقل از ر روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی  تهران»، در دیدار علی محمد ذوالفقاری معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) با رییس، معاونان و مسوولان جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران، زمینه های گوناگون همکاری متقابل بین دو نهاد کمیته امداد و جهاد دانشگاهی مورد بررسی قرار گرفت.

ذوالفقاری در این خصوص گفت: در حال حاضر یکی از نیازهای اساسی کمیته امداد امام خمینی(ره) برای حمایت از سالمندان و افراد تحت پوشش، تهیه بانک های اطلاعاتی و اقدامات پژوهشی و میدانی برای برآورد نیازها و دغدغه های ریز و درشت این افراد است که بی شک مجموعه جهاد دانشگاهی با داشتن سابقه خوب در زمینه تحقیقات میدانی و عملیاتی می تواند در این زمینه کمیته امداد را یاری کند.

وی در ادامه با بیان اینکه این روزها با برخی چالش ها در حوزه سلامت سالمندان مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال های گذشته آموزش و تربیت نیروی مددکار با توجه به اصول مددکاری سالمندان مورد توجه قرار نگرفته و این موضوع خلا جدی در خدمت رسانی به قشر سالمند و بویژه سالمندان تحت پوشش کمیته امداد را ایجاد کرده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره)، با اشاره به نتایج نه چندان موثر و مثبت برخی از تحقیقات و پژوهش های انجام شده در کشور در حوزه سالمندی افزود: در سال های گذشته شاهد انجام تعداد زیادی پژوهش و تحقیق میدانی در این حوزه بوده ایم که متاسفانه نتایج و ثمرات حاصله از تمامی این کارهای تحقیقی  یکسان و مشابه هستند و برای حمایت از سالمندان نمی توان براساس محتوای آنها تصمیم گیری کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری مشترک بین دو نهاد کمیته امداد و جهاد دانشگاهی به ویژه جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، شاهد رونق تحقیقات و پژوهش های کاربردی و اثرگذار در حوزه حمایت از سالمندان در جامعه باشیم تا بتوان از نتایج و داده های این تحقیقات برای تصمیم گیری های سازمانی و اداری استفاده کرد.

بر پایه این گزارش، در ادامه این دیدار دکتر حسین بختو، رئیس جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی با اشاره به نقاط مشترک فراوان بین جهاد دانشگاهی و کمیته امداد اظهار داشت: از افزایش این نقاط مشترک استقبال می کنیم و این دیدار را زمینه ساز همکاری های بعدی و گسترده برای حمایت از اقشار بی بضاعت بویژه سالمندان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در جامعه می دانیم.

وی افزود: این واحد آمادگی دارد تا در بخش های پژوهشی، مرکز ترمیم زخم و بافت، مرکز دم (خدمات بیمارستانی در منزل ) و واحدهای گوناگون دیگر در قالب همکاری های مشترک با کمیته امداد در راستای حمایت های بیشتر و بهتر از اقشار سالمندی کشور گام های موثری بردارد.

گفتنی است، در ادامه این نشست که با حضور معاونان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی همراه بود، دکترسید مهدی طبایی«معاون پژوهشی»، دکتر مراد اسماعیل زالی«رئیس مرکز دم» و دکتر وفاپور«معاون پشتیبانی» جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران، به معرفی فعالیت های انجام شده در واحد تحت مدیریت خود و ارائه راهکارهایی برای تعامل بیشتر و همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha