به دنبال اخراج 156 نفر از پرسنل قراردادی بیمارستان شهید مدنی تبریز، رییس دانشگاه علوم پزشکی در این باره تصریح کرد: در حال حاضر این بیمارستان با بدهی 60 میلیارد ریالی مواجه است که قسمت عمده این بدهی از جانب پرداخت حق و حقوق کارکنان مازاد به بیمارستان تحمیل شده است.

دکتر احمدعلی خلیلی، در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: از آنجائی که در سال 86 و به دنبال وقوع زلزله در تبریز و آسیب دیدن بیمارستان بزرگ امام خمینی(ره) این شهر، مقرر شد این بیمارستان به بیمارستان‌های شهید مدنی و امام رضا(ع) منتقل شود، لاجرم نیروهای سه باب بیمارستان در دو بیمارستان به کار گرفته شدند.

وی اضافه کرد: این در حالی بود که تعداد 700 نفر نیروی جدید برای بیمارستان امام رضا(ع) استخدام شده بود که با ادغام بیمارستان امام خمینی(ره)، تعدادی از نیروها تعدیل شد و 350 نفر از آنها به بیمارستان شهید مدنی انتقال داده شدند که همه آنها قراردادی بودند.

به گفته خلیلی، با انتقال نیروهای مزبور به بیمارستان شهید مدنی تعداد نیروهای قراردادی این مرکز درمانی از 20 درصد به 50 درصد رسید که حقوق آنها ‌باید از محل درآمدهای بیمارستان تامین می‌شد درحالی که این موضوع خارج از توان مرکز درمانی بود.

وی تصریح کرد: با وجود مشکلات بسیار عدیده، بیمارستان شهید مدنی طی دو سال گذشته به سختی نیروهای قراردادی را تحمل کرد و در حال حاضر نیز تامین حق و حقوق آنها به هیچ عنوان برای بیمارستان قابل تصور نیست و تعدیل نیرو اجتناب‌ناپذیر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه خدمات‌رسانی به بیماران نیازمند و تامین امکانات دارویی و درمانی وظیفه اصلی بیمارستان شهید مدنی است، خاطرنشان كرد: در چنین شرایطی نباید این وظیفه ورسالت خطیر فدای چند نیروی قراردادی شود!

خلیلی اضافه کرد: باید توجه داشت که اغلب نیروهای اخراجی بیمارستان با تخصص‌های غیر مرتبط به کار گرفته می‌شدند و بیشتر آنها دارای مدرک دیپلم بودند، هر چند مشکلات آنها قابل درک است اما با توجه به معضلات بیمارستان چاره‌ا‌ی جز تعدیل نیروها نداریم.

در همین حال پرسنل اخراجی بیمارستان شهید مدنی با اعتراض در محوطه این بیمارستان، از مسؤولان تقاضای کمک و رسیدگی به وضعیت خود كردند.

نماینده این افراد به خبرنگار ایسنا گفت: ما براساس قرارداد کار مشخص مصوب هیأت وزیران از سال 86 در بیمارستان امام رضا(ع) به کار مشغول شدیم، اما به دلیل انتقال بیمارستان امام خمینی(ره) اعلام کردند که ما اخراج هستیم و از این پس هیچ قراردادی بین ما و بیمارستان بسته نخواهد شد.

هادی شاهی اظهار كرد: در بین اخراجی‌ها، کارشناسان تغذیه، علوم آزمایشگاهی، تکنسین اتاق عمل، کمک بهیار، منشی، نگهبان و متصدی امور دفتری و مرکز تحقیقات وجود دارد که هر یک از آنها برای بیمارستان مفید و لازم است.

وی مدعی شد: متاسفانه برخی مسؤولان مربوطه به هیچ عنوان عدالت و انصاف را هم در اخراج نیروها رعایت نمی‌کنند؛ چرا که با اخراج ما، در پی آن هستند تا زمینه اشتغال آشناییان و فامیل‌های خود را فراهم كنند که در این زمینه اسناد و مدارکی را در اختیار داریم که چنین روندی در سال های گذشته نیز وجود داشته است.

به گفته شاهی بیمارستان شهید مدنی تاکنون کارانه و اضافه کاری نیروهای اخراج شده را هم پرداخت نکرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha