صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف)، می‌گوید: 70 هزار کودکی که پس از شیوع ابولا و بحران و هرج و مرج ناشی از این ویروس مرگبار در لیبریا متولد شده‌اند، فاقد گواهی تولد و شناسنامه‌اند.

سلامت نیوز:صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف)، می‌گوید: 70 هزار کودکی که پس از شیوع ابولا و بحران و هرج و مرج ناشی از این ویروس مرگبار در لیبریا متولد شده‌اند، فاقد گواهی تولد و شناسنامه‌اند.


به گزارش سلامت نیوز، یونیسف اعلام کرد: نداشتن گواهی تولد، این کودکان را آسیب پذیر ساخته، آنها را به حاشیه رانده و زمینه را برای طرد و قاچاق آنان فراهم می‌کند.

یک زن شهروند لیبریا می‌گوید: گواهی تولد و فراهم کردن تسهیلات لازم برای فرزندان مهم است. اگر در جایی از سن کودکتان سوال کنند و ندانید، به دردسر می افتید. مثلا برخی می‌گویند اگر روز تولد فرزندت را نمی دانی نمی توانی برای مداوا به بیمارستان بروی.

به گزارش یورونیوز، بسته بودن مراکز درمانی و افت شدید خدمات بهداشتی به هنگام شیوع ابولا از دلایل عمده صادر نشدن گواهی تولد برای ده‌ها هزار نوزاد لیبریایی عنوان می‌شود.

ابولا که حدود یک و نیم سال پیش در غرب آفریقا شیوع یافت تاکنون بیش از 11 هزار قربانی گرفته است. اخیرا موارد جدیدی از ابتلا به این ویروس در سیرالئون و گینه گزارش شده است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha