معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، از راه اندازی خطوط جدید تولید دارو مطابق با استانداردهای بین‌المللی در سال جدید خبر داد و گفت:‌ بدین ترتیب در سال جدید 6 كارخانه داروسازی با استانداردهای تراز فعلی دنیا به بهره برداری می‌رسند.

دكتر رسول دیناروند، در گفت وگو با ایسنا، راه اندازی چنین كارخانجات را در ارتقا كیفی محصولات دارویی موثر برشمرد و افزود: برای توسعه فن‌آوری‌های تولید در داروسازی هم نظیر سالیان گذشته اقدامات موثری انجام خواهد شد.

وی، اولویت كاری این معاونت را در چارچوب قانون و اولویت‌های كلان كشوری عنوان كرد و یادآور شد: از مهم ترین وظایف وزارت بهداشت، تامین داروی مورد نیاز و با كیفیت و قیمت مناسب است كه از این حیث معاونت غذا و دارو عملكرد خوبی را در سال پیش داشته است.

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، در ادامه اظهار امیدواری كرد كه در سال جدید نیز با وجود انواع فشارهای بین المللی به جمهوری اسلامی ایران و نیز سخت گیری‌ها در زمینه تحریم‌های بانكی نسبت به تامین داروی با كیفیت مورد نیاز كشور موفق باشد.

دكتر دیناروند، با بیان اینكه افزایش قیمت دارو هیچ گاه در برنامه كاری این وزارتخانه نبوده است، گفت:‌ دارو در بخش خصوصی تولید، وارد بازار و توزیع می‌شود؛ سیاست اصلی وزارتخانه هم جلوگیری از افزایش قیمت دارو در 6 ماهه نخست سال از طریق برقراری تفاهم با تولید و واردكنندگان دارو است.

وی، ادامه داد: اگرچه در سال 87 طی 2 مرحله در فصل تابستان برای جلوگیری از بروز كمبودهای دارویی ناگزیر به افزایش قیمت دارو شدیم اما در سال جاری به كلیه تولید كنندگان دارو اعلام شده كه درخواست افزایش قیمتی را در 6 ماهه نخست سال نداشته باشند.

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، در ادامه توضیح داد: اما چنانچه در 6 ماهه دوم سال دارویی زیان ده تشخیص داده شود به تقاضای تولید كننده دارو افزایش قیمت اعمال می‌شود.

دكتر دیناروند، با بیان اینكه هیچ گاه نمی‌توان شاهد كمبودهای مقطعی دارو نبود، افزود: اما دارو و یا درمان آلترناتیو(جایگزین) راه حل پیشنهادی برای جبران كمبودهای دارویی است.

وی، از كار افتادن خط تولید دارو و یا جمع آوری دارو از بازار دارویی به علت وجود مشكلات كیفیتی را از دلایل كمبودهای مقطعی دارو در كشور عنوان كرد و افزود: در عین حال لیست كمبودهای دارویی كشور جهت اطلاع رسانی به پزشكان و بیماران بر روی پایگاه اطلاع رسانی معاونت غذا و دارو به نشانی www.fdo.ir قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha