مدیرعامل بیمارستان میلاد با اشاره به اینکه تخلفات پزشکی دراین بیمارستان ۵ درصد اعلام شده است گفت: ساخت ۴ درمانگاه اقماری بدلیل عدم تخصیص مکان مورد نظر ، منتفی شده است.

سلامت نیوز:مدیرعامل بیمارستان میلاد با اشاره به اینکه تخلفات پزشکی دراین بیمارستان ۵ درصد اعلام شده است گفت: ساخت ۴ درمانگاه اقماری بدلیل عدم تخصیص مکان مورد نظر ، منتفی شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر محمودرضا فیاض در نشست خبری روز چهارشنبه با اشاره به اینکه در بیمارستان میلاد در سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار ویزیت سرپایی انجام شده است، گفت: همچنین بر اساس آمارهای بدست آمده ۸۵ هزار بیمار بستری، ۱۲۶ هزار عمل جراحی، ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار مراجعه کننده پاراکلینیک و یک میلیون مراجعه کننده فیزیوتراپی به ثبت رسیده است.


به گفته وی، ۸۸ درصد ضریب اشغال بیمارستان است و میانگین بستری نیز ۳.۴ درصد بوده است.
مدیرعامل بیمارستان میلاد از راه اندازی سیستم HIS بیمارستان خبر داد و تصریح کرد: با راه اندازی این سیستم تمامی اطلاعات مربوط به بیماران درج و طبقه بندی می شود.


فیاض در خصوص نوبت دهی از طریق اینترنت و همچنین تلفن خودکار اظهار داشت: در سال گذشته از طریق تلفن خودکار ۸۴۰۹۰ که ۶۰ خط است، نوبت دهی بیماران انجام شده و همچنین از طریق اینترنت نیز افراد می توانند برای مراجعه به بیمارستان نوبت بگیرند که این باعث می شود ترافیک کم شود و نیازی به مراجعه حضوری نداشته باشد.


وی با اشاره به اینکه در اسفند ماه سال گذشته نیز پاسخ دهی به آزمایش ها به صورت اینترنتی شده است، عنوان کرد: بر اساس آمارهای بدست آمده ۲۰ درصد بیماران جواب آزمایش خود را اینترنتی گرفته اند.

وی از کاهش آمار سزارین در این بیمارستان خبر داد و افزود: در گذشته ۳۵ درصد زایمان ها در این بیمارستان از طریق سزارین انجام می‌شد، اما هم‌اکنون این آمار به ۱۵ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل بیمارستان میلاد از تغییر مکان درمانگاه این بیمارستان خبر داد و گفت: این اقدام به جهت سهولت ارائه خدمات به بیمه شدگان و کاهش حجم ترافیک انجام می شود و از سوی دیگر اتاق عمل ژنرال با نظارت دانشگاه های ایران و همچنین طبق استانداردها و افزایش کیفیت بازسازی شده است.
وی با تاکید بر اینکه افراد دارای دفترچه بیمه سلامت نیز می توانند همانند سایر بیمه شدگان از خدمات بیمارستان بیملاد استفاده کنند، گفت: این بیمارستان با ۳ هزار نفر پرسنل به بیماران خدمات ارائه می کند.

وی در پاسخ به این سوال که سرانجام ساخت ۴ درمانگاه اقماری میلاد در تهران به کجا رسید، توضیح داد: قرار بود محل هایی را برای ساخت این درمانگاه ها در اختیار ما بگذارند که مکاتبات لازم نیز انجام شد، اما متاسفانه محل مناسبی در اختیار ما قرار ندادند و با توجه به اینکه حجم بیمار بالا است و باید اطراف درمانگاه نیز فضایی برای پارکینگ و سایر خدمات بیمار در نظر گرفته شود، متاسفانه این اتفاق رخ نداد.


به گفته وی، تا قبل از پایان سال در ضلغ شمال غرب بیمارستان مطابق با استانداردهای هوایی پد هلی‌کوپتر راه اندازی می شود.
فیاض در مورد تخلفات پزشکان نیز افزود: تخلفات در این بیمارستان یکی از خط قرمزهای ما است و پزشکی که پولی دریافت کند قطع همکاری با وی اعلام می شود، اما خوشبختانه در سال قبل هیچ موردی در این خصوص نداشتیم و در مورد تخلفات پزشکی نیز کمتر از ۵ درصد اعلام شده است و همچنین شکایت هایی که به دادگاه و پزشکی قانونی از میلاد صورت گرفته، کمتر از ۱۵ یا ۲۰ مورد بوده است.


وی با اشاره به اینکه در یک سال و نیم گذشته با مهاجرت پرستاران از این بیمارستان به مراکز دیگر روبه رو بودیم، تصریح کرد: آمار پرستاران نسبت به نیاز موجود چند سالی است که کم شده، اما وزارت بهداشت برای رفع این موضوع اقداماتی در دستور کار دارد به طوری که در یک سال اخیر توانستیم پرستاران، پرسنل درمانی و اتاق عمل را از مراکز دیگر به میلاد جذب کنیم.
مدیرعامل بیمارستان میلاد گفت: سال گذشته ۵۸۳ هزار مورد اورژانسی انجام شد و هر بیماری که به اورژانس مراجعه می کند بر اساس معاینات اولیه و نوع بیماری وی مدتی باید از ۵ تا ۱۵ دقیقه منتظر بماند.


فیاض همچنین از راه اندازی بخش ICU داخلی درباره اورژانس خبر داد و گفت: این بخش با ۳۰۰ تخت برای بیماران دارای اختلال سطح هوشیاری، سکته مغزی و... راه اندازی شده است و در اورژانس نیز ۱۰۰ تخت موجود است.
وی به طرح ارجاع داخلی اشاره کرد و اظهار داشت: در سال جاری با ۷ درصد افزایش اجرای طرح ارجاع به ۲۲ درصد رسیده است.
مدیرعامل بیمارستان میلاد با تاکید بر اینکه سالمندان بدون وقت قبلی می توانند به بیمارستان میلاد مراجعه کنند، گفت: به منظور ارتقاء تکریم سالمندان هر زمانی که این افراد مراجعه کنند، پذیرش خواهند شد.
فیاض به پسماندهای بیمارستانی نیز اشاره کرد و افزود: این پسماندها بر اساس پروتکل و استانداردهای وزارت بهداشت جمع آوری شده و نسبت به بی خطرسازی آنها اقدام می کنیم.


وی در مورد کمبود تجهیزات بیمارستان میلاد گفت: تجهیزات این بیمارستان مربوط به ۱۴ سال است و با توجه به فعالیت شبانه روزی آن نیاز است که به روز شود که در برخی موارد با همکاری وزارت بهداشت نسبت به به‌روز کردن تجهیزات اقدام شده است، اما در مجمع تجهیزات جدیدی نیز نیاز داریم.
مدیرعامل بیمارستان میلاد تصریح کرد: در مورد نیروی متخصص پرستاری و کادر درمانی کمبود داریم.


فیاض به نوبت دهی در بیمارستان اشاره کرد و گفت: بیمارانی که از طریق نظام ارجاع به بیمارستان میلاد معرفی می شوند، در عرض همان هفته ویزیت می شوند و اقدامات درمانی آنها سریع‌تر انجام می شود و در بخش نوبت دهی درمانگاه، داخلی و اطفال سریع این کار انجام می شود، اما در درمانگاه فوق تخصصی و برای انجام اعمالی مانند تعویض مفاصل و ستون فقرات دو تا سه هفته سیستم نوبت‌دهی به طول می انجامد.
وی گفت: بر اساس مصوبه هیات مدیره تامین اجتماعی، بودجه پارکینگ طبقاتی در جنب بیمارستان تامین شده و مجوز شهرداری را نیز دریافت کرده ایم و پس از ارائه راهکارهای فنی عملیات ساخت آن آغاز می شود.


مدیرعامل بیمارستان میلاد در مورد توریسم درمانی نیز اضافه کرد: ساماندهی توریسم درمانی در دستور کار قرار دارد که این کار می تواند هم منبع درآمدی برای ما و هم باعث افزایش اعتبار معنوی نظام شود.


فیاض به بیماری های شایع در این بیمارستان اشاره کرد و گفت: بیشتر مراجعین ما در بخش اورژانس بیماران سکته قلبی و تصادفات هستند و در بخش جراحی ها نیز ستون فقرات و تعویض مفاصل بیشترین آمار را به خود اختصاص می دهند، اما بیماری های عفونی و واگیردار مراجعه کننده ای به بیمارستان ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha