چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
کد خبر: 157439

سلامت نیوز:محققان آمریکایی می گویند: با رعایت رژیم غذایی مناسب، می توان پیری مغز را تا هفت سال و نیم به عقب انداخت و از ابتلا به بیماری آلزایمر، جلوگیری کرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی هلث، محققان دانشگاه راش در آمریکا در یک مطالعه با انجام آزمایش های گوناگون بر روی گروهی از افراد سالخورده که متوسط سنی آنها 81 سال بود، متوجه شدند: افرادی که رژیم غذایی مدیترانه ای و رژیم غذایی ضد فشار خون (رژیم DASH ) دارند، کمتر به بیماری آلزایمر و پیری مغز مبتلا می شوند.
رژیم مدیترانه ای یک رژیم مشخص و ثابت نیست؛ نحوه پخت غذا در کشورهای مدیترانه ای مثل یونان، ایتالیا، اسپانیا، جنوب فرانسه، ترکیه و تونس متفاوت است ولی به طور کلی غذای روزانه آنها بر اساس غلات ( عموما نان، ماکارونی، برنج و گندم پرک شده ) میوه تازه و خشک شده، سبزیجات و غلات، روغن زیتون، سیر و دیگر ادویه ها و طعم دهنده های گیاهی، دانه ها، ماهی و سایر غذاهای دریایی تعریف می شود.
مصرف محصولات لبنی تخمیری مانند پنیر و ماست در این رژیم غذایی بالاست ولی شیر و کره به مقدار کمتری مصرف می شود. مصرف گوشت نیز کم است شیرینی ها نیز در مواقع خاصی مصرف می شوند.
میزان کم چربی اشباع در رژیم مدیترانه ای، مهم ترین نقطه مثبت آن است.
این مطالعه نشان داد که با افزایش مصرف روغن های اشباع، آمار مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی به وضوح افزایش می یابد.
در همین زمان، افرادی که رژیم مدیترانه ای را مصرف کرده بودند کمترین میزان سکته و بیماری های قلبی را داشتند که دلیل آن مصرف کم چربی اشباع بود.
دکتر کلیر موریس، از دانشگاه راش می گوید: ترکیب رژیم غذایی مدیترانه ای و ضد فشار خون بالا، در واقع روند تخریب سلول های مغزی را به تاخیر می اندازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha