وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: درصدد هستیم با کمک مجلس شورای اسلامی فرزندان پسر خانوادههای زیر پوشش بهزیستی را از خدمت سربازی معاف کنیم.

سلامت نیوز: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: درصدد هستیم با کمک مجلس شورای اسلامی فرزندان پسر خانوادههای زیر پوشش بهزیستی را از خدمت سربازی معاف کنیم.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل ازایلنا، علی ربیعی در جمع کارآفرینان و فعالان بخش تعاونی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به تلاش همه پرسنل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بهبود کمی و کیفی خدمات به مردم کشور اظهار کرد: در دو سال گذشته تحولات خوبی در این وزارتخانه و در سطح خدمات ایجاد شده است و امیدواریم این تحولات مثبت همچنان ادامه داشته باشد.
وی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل جدیدی که به همه استانها نیز ابلاغ شده واگذاری کودکان بیسرپرست را به خانوادهها تسهیل کردهایم، افزود: با اصلاح آییننامهها و بر اساس ایجاد حس اعتماد بیشتر به هموطنان شرایطی را ایجاد کردهایم که با نظارت دائمی یک مددکار اجتماعی که از سوی سازمان بهزیستی مشخص میشود در واگذاری سرپرستی کودکان به خانوادههای متقاضی سهولت ایجاد شود.


صدور و توزیع کارت هوشمند موسوم به ICF برای معلولان
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارائه خدمات بر اساس نیازهای واقعی مددجویان به ویژه معلولان خبر داد و خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را کردهایم با نگاهی کارشناسانه و منطبق بر واقعیت نیازهای مددجویان را برطرف کنیم و به جای خدمات ناکارآمد و غیرمفید در بهبود کیفی خدمات لازم و حیاتی همت بیشتری داشته باشیم.
ربیعی از صدور و توزیع کارت هوشمند موسوم به ICF برای معلولان خبر داد و گفت: در این طرح با طبقهبندی معلولان بر اساس عملکرد و میزان توان آنها را گروههایی مشخص تقسیم کردهایم و با این کار ارائه خدمات برای هر کدام از سطوح دستهبندی شده کاربردیتر و واقعیتر امکانپذیر شده است.
وی با اشاره به دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر اینکه هیچ معلولی نباید با فقدان بسته توان‌بخشی و وسایل لازم توان‌بخشی باشد، اضافه کرد: در مرحله اول اجرای این دستور در هفت استان محروم کشور وسایل و لوازم توان‌بخشی به معلولان رساندهایم و در ماههای آتی نیز این کار را در سایر استانها عملی میکنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصمیم دولت برای افزایش مراکز اورژانس اجتماعی در کشور خبر داد و افزود: خوشبختانه اتفاقات مثبتی در حمایت از بهزیستی در حال انجام است که مهم‌ترین آن تصویب طرحی در دولت است که بخشی از مالیاتها به بخش بهزیستی اختصاص خواهد یافت.


ربیعی همچنین از کمک خیرین در بخشهای مختلف به بهزیستی تقدیر کرد و گفت: در حال حاضر میتوانیم بر اساس آمار واقعی اعلام کنیم که 25 هزار معلول را با دو اقدام برگزاری دورههای فنی و حرفهای و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی توسط بانک توسعه تعاون به سمت اشتغال پایدار سوق دادهایم.
وی از همه فعالان اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خواست درخواست وی را برای کمک به فعالان اقتصادی در کشور به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتقل کنند و اضافه کرد: درخواست ما این است که هر کس برایش این امکان وجود دارد که بخش کوچکی از فضای کسب و کار خود را برای ارائه و خرید و فروش کالاهای خانواده بهزیستی اختصاص دهد اعلام آمادگی کرده و به ما برای خدمت به این قشر عزیز کمک کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در صدد هستیم با کمک مجلس شورای اسلامی فرزندان پسر خانوادههای زیر پوشش بهزیستی را از خدمت سربازی معاف کنیم که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسیم.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha