رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران، بر ضرورت ورود وزارت بهداشت به امر نظارت بر عرضه و فروش عینک های آفتابی تاکید کرد.

سلامت نیوز:رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران، بر ضرورت ورود وزارت بهداشت به امر نظارت بر عرضه و فروش عینک های آفتابی تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز ، دکتر علی میرزاجانی در افتتاحیه هجدهمین کنگره اپتومتری ایران که روز چهارشنبه در مرکز همایش های رازی تهران برگزار شد، گفت : در خصوص اظهارنظر وزارت بهداشت، پیرامون مسئله نظارت بر عینک‌های آفتابی اظهار کرد:‌ متأسفانه اظهار نظرهایی که پیرامون نظارت بر عینک‌های آفتابی عنوان شده است، چندان کارشناسی نیست. درباره غذا و دارو شاید بتوان نظارت را بر عهده وزارت جهاد کشاورزی دانست، اما این مسئله درباره عینک‌های آفتابی متفاوت خواهد بود.


رئیس هجدهمین کنگره اپتومتری ایران افزود: به دلیل آنکه تمام وسایل مورد نیاز عینک آفتابی در کارخانه‌ها ساخته می‌شود و پس از تولید، نیازی به تغییر ندارد این مسئله به ذهن می‌رسد که کار نظارت بر این محصول، به عهده وزارت بهداشت نیست.

وی با اشاره به ارائه عینک آفتابی در مکان‌هایی که مسئول فنی در آن حضور ندارد، بیان کرد: مسئله مهم در باره کانال‌های ورود عینک‌ آفتابی استاندارد بودن این نوع عینک‌ها است. تعدادی عینک آفتابی آماده در بازار وجود دارد که این عینک‌ها باید قابلیت لازم را برای استفاده داشته باشد، اما هم‌اکنون قاچاق این عینک‌ها در کشور مشاهده می‌شود. وزارت بهداشت باید تنها مرکز تهیه عینک‌های آفتابی را، مراکز طبی بیان کند این مسئله به وارد کننده این نوع عینک‌ها کمک خواهد کرد تا عینک آفتابی را بدون شناخت از کیفیت آن به کشور واردنکند.


میرزاجانی در خصوص شرایط استاندارد نبودن عینک‌های آفتابی اظهار داشت: استاندارد نبودن عینک‌های آفتابی از فرم آن آغاز می‌شود در صورتیکه فرم آن با فرمولوژی صورت فرد ناسازگار باشد فرد در هنگام استفاده از عینک آفتابی خسته خواهد شد و وجود آن را بر روی چشم خود تحمل نمی‌کند.
وی تصریح کرد: استاندارد نبودن عدسی عینک آفتابی، فرد را به سردرد، حالت تهوع، خطاهای دید و مشکل در درک عمیق دچار می‌کند.


رئیس انجمن اپتومتری ایران بیان کرد: در صورتی که عینک آفتابی استاندارد نباشد، اشعه UV حتی از شیشه‌های دودی و خاکستری رنگ آن عبور می‌کند و جذب عینک نمی‌شود این مسئله سبب باز شدن مردمک چشم می‌شود و به دلیل آنکه عینک آفتابی جاذب اشعه UV نیست، مشکلاتی چون پیرچشمی و آب مروارید زودرس برای وی به وجود می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha