رییس انجمن بیهوشی موضعی و درد ایران گفت: 30 درصد بیماران مبتلا به دردهای مزمن برای تشخیص و درمان به خدمات فلوشیپ‌های درد نیاز دارند.

سلامت نیوز:رییس انجمن بیهوشی موضعی و درد ایران گفت: 30 درصد بیماران مبتلا به دردهای مزمن برای تشخیص و درمان به خدمات فلوشیپ‌های درد نیاز دارند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، فرناد ایمانی در اولین همایش سراسری مدیریت درد که در دانشگاه علوم اصفهان اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه تشخیص و درمان درد یک کار تیمی با همکاری رشته‌های مختلف مانند فلوشیپ درد، جراح مغز و اعصاب، نورلوژی و مددکار است، اظهار کرد: برخی از بیماری‌ها به درمان‌های معمول دارویی و فیزیوتراپی جواب خوبی نمی‌دهند.


وی با اشاره به اینکه با تشخیص بیماری باید اقدامات مداخله‌گر برای کاهش درد انجام شود، افزود: اقدامات مداخله‌گر را فلوشیپ‌های درد انجام می‌دهند و حدود 25 تا 30 درصد بیمارانی که مبتلا به دردهای مزمن هستند برای تشخیص و درمان به خدمات فلوشیپ‌های درد نیاز دارند.


رییس انجمن بیهوشی موضعی و درد ایران با بیان اینکه در صورتی که هر اقدام پزشکی درست و با هدف انجام شود روند درمان نتایج بهتری در بردارد، اضافه کرد: تشخیص بیماری در وهله نخست مهم‌ترین اقدام یک پزشک متخصص است؛ اقدامات درمانی باید بر اساس بیماری، مدت بیماری و بیماری‌های دیگر بیمار صورت گیرد، این اقدامات در نتیجه و تشخیص بیماری تأثیر بسزایی دارد، بنابراین نکته اصلی درمان تشخیص صحیح است.
ایمانی ادامه داد: قدم دوم پس از تشخیص بیماری انجام اقدامات درمانی طبی و دارویی است همراه با اقدامات طب فیزیکی، فیزیوتراپی و کار درمانی است که کمک بسیاری به بهبود علت بیماری می‌کند، برای نمونه بیماری که مبتلا به کمر درد است علاوه بر درمان‌های طبی لازم است برای کاهش درد صندلی و نحوه تغذیه خود را درست کند زیرا در غیر این صورت دارو بی تأثیر است.


وی با بیان اینکه طب سنتی از روش‌های درمانی است که جایگاه خوبی در ایران دارد، افزود: طب سنتی شامل راهکارهای درمانی متفاوتی است که همراه طب نوین به بهبود شرایط بیمار کمک می‌کند البته هر یک از پزشکان سنتی و مدرن جایگاه خود را دارند و نباید در کار یکدیگر مداخله کنند.
رییس انجمن بیهوشی موضعی و درد ایران با بیان اینکه رشته‌های مختلف پزشکی باید یکدیگر را تحمل و با هم همکاری کنند، ادامه داد: لازم است برای جلوگیری از مداخله درمانی طب سنتی و نوین محدوده فعالیت‌های این دو حوزه را مشخص کرد زیرا ایجاد مراکز تخصصی این دو رشته در کنار هم می‌تواند اثرات مثبتی در بهبود و کاهش درد بیمار داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha