پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 157502

چرا متخصص اردبیلی را کشتند

سلامت نیوز:10 روز از قتل پزشک اردبیلی گذشته و مسئولان حتی درباره ارتباط متهم به قتل با پزشک هم اطلاع‌رسانی دقیقی نکرده‌اند، چه برسد به‌انگیزه متهم و اعترافاتی که شاید تا الان کرده است.

ناصر عتباتی دادستان اردبیل، اطلاع‌رسانی کامل راجع به این پرونده را به پس از تمام شدن کامل تحقیقات موکول کرد و به فرهیختگان گفت: «شایعاتی که راجع به ارتباط متهم و پزشک ساخته‌اند را رد کرده و آنها را تایید نمی‌کنم و به محض اینکه تحقیقات تمام شد، اطلاع‌رسانی خواهم کرد.»

این در حالی است که این مقام مسئول سه روز پس از این قتل هم درباره ارتباط متهم و پزشک به فرهیختگان گفته بود که مساله قتل پزشک اردبیلی مربوط به رابطه پزشک و بیمار نیست بلکه قاتل دانشجوی پسر 23 ساله‌ای است که به خاطر ارتباط با این پزشک حاذق، با دعوت از او در منزلش، با این پزشک درگیر شده و با ضربات چاقو او را به قتل رسانده است.

  از نظر قانونی نمی‌توانیم خبری منتشر کنیم
در همین حال ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کشور در این‌باره گفت: «شاید برخی آقایان با انتشار گوشه‌ای از گزارش‌ قتل پزشک اردبیلی مجبور به ترک ایران شوند.» او همچنین تاکید کرد: «درباره این حادثه مستندات بسیاری داریم، ولی به‌خاطر برخی مسائل نمی‌توانیم آنها را بیان کنیم. گزارش‌های بسیار خوبی داریم که اگر افشا شود شاید چیزی برای برخی از آقایان نماند.»


سراج تاکید کرد: «گزارش‌ها بسیار سنگین است، اما متاسفانه نمی‌توانیم آنها را منتشر کنیم. در این گزارش‌ها برخی از این آقایان مسائلی را عنوان کرده‌اند که اگر مطرح شود، فکر می‌کنم دیگر نتوانند در ایران بمانند.»


پس از قتل این پزشک اردبیلی صحبت‌ها از این بود که این پزشک برای عیادت یکی از بیمارانش به منزل او رفته و توسط پسر بیمار به قتل رسیده بود، چند روز بعد خبری منتشر شد مبنی‌بر اینکه متهم از دوستان قدیمی این پزشک بوده و به دلیل اختلافی قدیمی او را به قتل رسانده است. این خبر‌ها در حالی منتشر می‌شد که برخی سایت‌ها نیز به نقل از همکاران نزدیک این پزشک خبر از ارتباط این پزشک با متهم داده بودند. دادستان اردبیل نیز در گفت‌وگو با فرهیختگان این شایعات را شنید و فقط به گفتن اینکه فعلا نمی‌توانم هیچ اطلاع جدیدی از پرونده بدهم، بسنده کرد.

  تضاد در گفته‌ها
به هر حال صحبت‌های مسئولان درباره این قتل به اندازه‌ای در تضاد با هم است که صبح دیروز ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور این موضوع را مطرح کرد و گفت: «اگر افشاگری شود، افرادی که از این پرونده حرف زده‌اند ایران را ترک خواهند کرد.»


پزشک اردبیلی دو هفته پیش در حالی در منزلی در اردبیل به قتل رسید که هنوز مشخص نیست متهم با چه انگیزه‌ای دست به قتل این پزشک زده است. این پزشک که با چاقو به قتل رسیده است فوق‌تخصص خون داشته و استادان معروف دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بوده است. این قتل باعث سفر وزیر بهداشت به اردبیل در روز پس از قتل شد تا به صورت مستقیم موضوع را از طرف دادستانی پیگیری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha