سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه از زمان اجرای طرح بیمه سلامت در کشور، تمام اقلام دارویی بیماران خاص تحت پوشش این خدمات قرار گرفته است، به این بیماران نوید داد که اقدامات تحت پوشش بردن خدمات شیمی درمانی بیماران سرطانی و دیالیزی نیز در حال انجام است.
خدمات شیمی درمانی بیماران سرطانی و دیالیزی تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرد.


دکتر محمدجواد کبیر روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا در گرگان گفت: تمام تلاش بر این است که آن مقدار از خدماتی که برای این نوع بیماری ها لازم است تحت پوشش طرح بیمه سلامت قرار گیرد تا بیماران با کمترین هزینه مراحل درمانی خود را دنبال کنند.


وی، از دلایل کارآمدی نظام های بیمه ای دنیا را افزایش ریسک پذیری با انباشت منابع حوزه سلامت و در قبال آن ارائه خدمات با کمترین هزینه برای بیماران بیان کرد و گفت: برای استمرار این خدمات در کشور نیز به این نوع نظام بیمه ای نیازمندیم تا بتوانیم از پوشش قابل قبول و خوبی برخوردار شویم.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: از زمان اجرای طرح بیمه سلامت تاکنون 11 میلیون و 200 هزار نفر در کشور برای تحت پوشش قرار گرفتن در این طرح ثبت نام کرده اند و برای بیش از 9 میلیون نفر از این تعداد دفترچه بیمه صادر شده است.


دکتر کبیر اضافه کرد: از دیگر اقدامات میدانی صورت گرفته از زمان اجرای بیمه سلامت تاکنون شناسایی و تحت پوشش بردن بیش از 700 گروه آسیب پذیر و نیازمند در سکونتگاه های غیررسمی کشور بوده است.


وی خاطرنشان کرد: حدود 91.7 درصد از افراد ساکن در این سکونتگاه ها و 76 درصد از خانوارهای این سکونتگاه ها کمتر از یک میلیون تومان در ماه درآمد داشته اند.

کبیر، ارائه این خدمات به ویژه به اقشار محروم جامعه را، از افتخارات دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: برای استمرار این خدمات نیازمند اتخاذ تمهیدات ویژه در برنامه ششم توسعه و رعایت و ساماندهی سقف کمی و کیفی خدمات در مراکز دولتی هستیم.


مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران میزان منابع مالی صرف شده برای اجرای طرح بیمه سلامت را طی سال گذشته در کشور یک هزار و 800 میلیارد تومان اعلام کرد و متذکر شد: در سال جاری نیز با وجود کسری منابع مالی سعی داریم با ساماندهی و بازنگری در فرآیند این طرح خدمات رسانی مطلوب تر را در این نوع نظام بیمه ای کشور ارائه دهیم.


کبیر افزود: بر اساس ساختار جامع نظام بیمه ای کشور، مکلف به کنترل و مدیریت هزینه های درمانی در راستای عملیاتی شدن سیاست های وزارت بهداشت و درمان هستیم تا با مدیریت بهینه، شاهد استمرار و ارتقاء خدمات دهی این طرح در کشور طی سال های آینده باشیم.


وی همچنین اضافه کرد: اگر چه در آغاز راه مشکلاتی وجود دارد اما باید راهبردهای طرح بیمه سلامت را به سمت یکسان سازی روش ها و دستورالعمل های ارائه شده هدایت کرد تا منابع مالی در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح صیانت شده و جایگزین خدمات بیمه های تکمیلی نشوند و افراد بیشتری از خدمات این نوع بیمه که به نوبه خود تحولی را در نظام بیمه ای کشور ایجاد کرده بهره مند شوند.


مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در ادامه با بیان این که صدور دفترچه های سلامت سالانه بین 40 تا 50 میلیارد تومان هزینه در بردارد، گفت: طرح الکترونیکی شدن دفترچه های درمانی را با بسترسازی های در حال انجام در دست اجرا داریم.


کبیر افزود: اجرای این طرح از گام های ارزشمند دولت برای صیانت از منابع و تسهیل ارائه خدمات درمانی به مردم با توجه به استحقاق بیمه شده ها در مراکز ارائه خدمت خواهد بود.


به گفته وی هم اینک در حدود هشت بیمارستان کشور این طرح به اجرا درآمده و هر فرد بیمار در قبال ارائه کارت ملی و بارکد موجود از خدمات بیمه ای بهره مند می شود.


وی متذکر شد: دفترچه های درمانی طرح بیمه سلامت در اختیار روستاییان مناطق روستایی و در بین عشایر و ساکنان شهرهای کمتر از 20 هزار نفر جمعیت باقی خواهد ماند.


طرح بیمه همگانی سلامت با هدف ارائه و سهولت خدمات درمانی با کمترین هزینه ها، از نیمه دوم اردیبهشت ماه سال 93 در مراکز درمانی دولتی به ویژه مناطق محروم سطح کشور به اجرا درآمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha