پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 15755

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور گفت: امیدواریم لایحه ارتقا بهره وری سلامت پرستاران تا قبل از روز پرستار به نهادهای مربوط برای اجرا ابلاغ شود.

غضنفر میرزابیگی ، رئیس سازمان نظام پرستاری كشور در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شبكه خبر در خصوص لایحه بهره وری سلامت پرستاران گفت: لایحه ارتقا بهره وری پرستاران با توجه به رفع موانع از مهم ترین اقداماتی است که برای پرستاران و رشد کمی و کیفی آنها ارائه شده است که با تصویب و اجرای آن بسیاری از خدمات پرستاران ارتقا پیدا می كند.

وی ادامه داد : بحث كاهش ساعت كار مشروط به سه عنصر سابقه خدمت، سختی كار و فعالیت در شیفت های نامتعارف است و با توجه به این سه عنصر برای پرستاران و نیروهای بالینی ساعت کاری در نظر گرفته می شود، این روشی است که در تمام کشورها اعمال می شود.

میرزابیگی تصریح کرد: نکته دیگری که در این لایحه به آن توجه شده است، بحث مشاغل سخت و زیان آور به خصوص در بخش خصوصی و به ویژه برای زنان پرستار است كه طبق قانون زن نباید در كارهای سخت و زیان آور فعالیت کند و پرستاری هم یکی از همان حرفه های زیان آور است ، پیش از این لایحه زنان به ویژه زنان شاغل در بخش خصوصی شامل آن نمی شدند اما با اجرای این لایحه برای تمام پرستاران شاغل در بخش دولتی یا خصوصی محدودیت برداشته می شود.

وی در ادامه به بحث ساعت کار در شیفت های عصر، شب و ایام تعطیل اشاره کرد و افزود: برای یکسان سازی فعالیت و اینکه هم کیفیت و کمیت فعالیت در این ساعات را افزایش دهیم در لایحه بحث ضریب یك و نیم برای شب و ایام تعطیل، ضریب یك و دو دهم به عصر اختصاص داده شده است و علاقه فعالیت در این شیفت ها را با افزایش ضریب فراهم کردیم.

رئیس سازمان نظام پرستاری ادامه داد: بحث پرداخت به نیروهای بالینی و پرستاران به دو روش ثابت و مبتنی بر عملكرد از دیگر بندهای این لایه است که خوشنبختانه در مجلس تصویب شده و با حل ایراداتی که از سوی شورای نگهبان گرفته شده بود امیدواریم این لایحه قبل از روز پرستار اجرایی شود.

میرزابیگی در خصوص علت مخالفت معاونت سلامت به كاهش ساعت كار پرستاران گفت: شاید علت مخالف وی نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه است زیرا ایشان در جریان کامل روند اجرای لایحه قرار ندارند و آن زمان ایشان در وزارت بهداشت هنوز عهده دار سمتی نبودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha