استرس های کاری و رقابت برای موفقیت شغلی باعث ایجاد تغییراتی در سطح هورمون ها شده و استروژن موجود در خون زنان توسط آندروژنی که حاوی هورمون تستسترون مردانه است جایگزین می گردد

تاثیر منفی شغل های پر استرس بر قدرت باروری زنان
به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز،مشاغل پر استرس برای سلامت افراد بسیار مضر است زیرا باعث افزایش فشار خون ، ایجاد اختلال در خواب و دردسر در روابط می شود. اما مطالعات نشان می دهد که این مشکلا ت به این جا خاتمه نمی یابد و باید اعتراف کرد که مشاغل پر استرس بر قدرت و توان باروری زنان نیز تاثیر سوء خواهد داشت. استرس های کاری و رقابت برای موفقیت شغلی باعث ایجاد تغییراتی در سطح هورمون ها شده و استروژن موجود در خون زنان توسط آندروژنی که حاوی هورمون تستسترون مردانه است جایگزین می گردد. این هورمون مردان با ایجاد قدرت بیشتر، استقامت و تحمل و حس رقابت در ارتباط است. به طور کلی افزایش سطح اندروژن با ایجاد هیکل  و کاهش قدرت باروری همراه است.

از طرفی مطالعه ای در سال 2004 ثابت کرده است که زنان دارای هیکلی مشابه ساعت شنی دارای سطحی از هورمون تولید مثلی به نام استرادیول می باشند که مقدار آن 30 درصد بیشتر از زنان دارای هیکل پر انحنا می باشد و احتمال باروری در این زنان 3 برابر بیشتر است. اندروژنی که باعث ایجاد قدرت در زنان هنگام کار می شود باعث تجمع چربی ها در ناحیه کمر آنها نیز می شود که همین مسئله سطح استروژن خون را پایین خواهد آورد. از طرفی ثابت شده است که استرس های شغلی باعث کاهش دو هورمون اساسی و موثر در  تخمک گذاری می شود و زنان دارای شغل های پر استرس بیشتر در معرض خطر خواهند بود. در هر حال گفته شده که ورزش ، تغذیه مناسب  و خوب و گذر زمانی در کنار دوستان و خانواده روش هایی است که می تواند تعادل و توازنی در این زندگی پرجنجال ایجاد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha