شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 157648

بسیاری از افراد وقتی حالت تهوع دارند ترجیح می‌دهند هیچ چیزی نخورند و نیاشامند. شاید در حالت طبیعی این موضوع اهمیت چندانی نداشته باشد اما در برخی دوره‌ها مثل بارداری گرسنگی کشیدن می‌تواند برای سلامت مادر و جنین به شدت مضر باشد.

سلامت نیوز: بسیاری از افراد وقتی حالت تهوع دارند ترجیح می‌دهند هیچ چیزی نخورند و نیاشامند. شاید در حالت طبیعی این موضوع اهمیت چندانی نداشته باشد اما در برخی دوره‌ها مثل بارداری گرسنگی کشیدن می‌تواند برای سلامت مادر و جنین به شدت مضر باشد.


دکتر رضا راست‌منش متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت و گویی با سلامانه در این رابطه اظهار داشت: «وقتی حالت تهوع و استفراغ وجود دارد باید میزان غذای مصرفی کاهش یابد و غذا نباید به شکل حجیم مصرف شود.»


این متخصص تغذیه در مورد مواد غذایی که سبب کاهش حالت تهوع می‌شود گفت:« مواد نوشیدنی خنک مانند آب یا آب میوه‌ها آن هم به صورت جرعه جرعه و گذاشتن مقداری از یخ داخل دهان، شدت تهوع و استفراغ را کم می‌کند. شربت زنجبیل هم نقش موثری در بهبود این حالت در بیماران و حتی درمان ویار حاملگی در زنان باردار دارد.»


دکتر رضا راست منش تاکید کرد:«غذاهای فرد مبتلا به تهوع و استفراغ باید به شکل مایعات گرم و مغذی مانند سوپ، آب گوشت یا آب مرغ باشد وباید سوپ بیمار را از سبزیجات رنگارنگ مانند جعفری، نخود فرنگی، هویچ و سیب زمینی پرکرد.»

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha