نماینده مردم نوشهر و چالوس با بیان این‌که 7 میلیون بیمار دیابتی در کشور وجود دارد، گفت: 15 درصد هزینه‌های بخش سلامت برای بیماران دیابتی هزینه می‌شود.

انوشیروان محسنی‌بندپی در همایش هفته سلامت در نوشهر افزود: با شناسایی بیماران دیابتی، تغییر الگوی غذایی و تقویت شبکه‌های بهداشت و درمان می‌توان جامعه را به سمت اصلاح الگوی مصرف سوق داد.

وی همچنین با اشاره به شعار سازمان بهداشت جهانی مبنی بر ارتقای سطح سلامت، امکانات و تسهیلات سلامت در مواقع بلایا و حوادث گفت: ایران با همه زیبایی‌ها و مواهب طبیعی و خدادادی از جمله کشورهای حادثه‌خیز و جزء 15 کشور حادثه‌خیز دنیا است.

محسنی‌بندپی خاطرنشان کرد: ما با توجه به نیروی متخصص و ماهر در کشور از توان خوبی برخورداریم و از طرفی با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی باید تلفات انسانی را به حداقل برسانیم.

وی گفت: مجلس مدیریتی فراهم کند تا با همکاری وزارت بهداشت و با اعتبارات خوب کشور را در برابر چنین حوادثی مقاوم کنیم.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در بخش دیگری از سخنان خود ایران را یکی از پر مصرف‌ترین کشورهای مصرف کننده دارو دانست و اظهار کرد: ایرانی‌ها در سال، بالای 3 میلیارد عدد استامینفون کدئین و عادی مصرف می‌کنند.

محسنی‌بندپی از افزایش قیمت داروهایی که جنبه مسکنی دارد، خبر داد و اضافه کرد: افزایش قیمت این گونه داروها برای دادن یارانه جهت داروهای گران قیمت هزینه خواهد شد.

این عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان از اختصاص 70 میلیارد تومان برای حمایت از بیماران صعب‌العلاج خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha