یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
کد خبر: 157786

از سر کار به خانه بر می گردید و هر چه فکر می کنید توان آشپزی و پخت و پز ندارید، به سراغ خوراکی هایتان می روید و احتمالاً دست به دامان یکی از غذاهای نیمه آماده می شوید. نودل، پاستا نیمه آماده، الویه و … غذاهایی که شاید طعمشان چندان بر وفق مراد نباشد اما گرسنگی را رفع می کند و از همه مهمتر وقت چندانی از شما نمی گیرد. در این میان اغلب ما گمان می کنیم نودل از باقی غذاهای نیمه آماده سالم تر است، غافل از اینکه همین نودل های کوچک به ظاهر بی آزار خود منشأ بیماری های مختلفی می شوند. مشکلاتی که به ترکیبات ناسالم و روش تهیه نادرست این غذاها مربوط می شود.

سلامت نیوز: از سر کار به خانه بر می گردید و هر چه فکر می کنید توان آشپزی و پخت و پز ندارید، به سراغ خوراکی هایتان می روید و احتمالاً دست به دامان یکی از غذاهای نیمه آماده می شوید. نودل، پاستا نیمه آماده، الویه و … غذاهایی که شاید طعمشان چندان بر وفق مراد نباشد اما گرسنگی را رفع می کند و از همه مهمتر وقت چندانی از شما نمی گیرد. در این میان اغلب ما گمان می کنیم نودل از باقی غذاهای نیمه آماده سالم تر است، غافل از اینکه همین نودل های کوچک به ظاهر بی آزار خود منشأ بیماری های مختلفی می شوند. مشکلاتی که به ترکیبات ناسالم و روش تهیه نادرست این غذاها مربوط می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی،این گزارش به شما کمک می کند، با بخشی از بلایی که همین نودل های کوچک بر سر شما می آورد آشنا شوید.

میزان بالای سودیم

بنا بر تحقیقات انجام شده، یک فرد بالغ نباید در طول روز بیش از 2 هزار 300 میلی  و گرم سودیم مصرف کند. این میزان برای برخی افراد دارای شرایط ویژه هزار و 500 میلی گرم است. اگر در بدن شما در طولانی مدت بیش از اندازه سودیم دریافت کند آنگاه در برابر بیماری های از جمله فشار خون، مشکلات کلیوی و مشکلات قلبی به شدت آسیب پذیر می شود. بنابراین، اگر می خواهید به صورتی عامدانه خود را در برابر چنین مشکلات پیچیده ای قرار ندهید نودل ها از کابینت به سطل زباله بریزید.

میزان بالای چربی

شاید به نظرمان نرسد که همین بسته های کوچک نودل حاوی چه مقدار از چربی های ناسالم اشباع شده هستند. یک بسته نودل بیش از 2 هزار کالری دارد، این در حالی است که در یک روز تنها باید 20 گرم چربی اشباع شده به بدن برسد. به گفته پزشکان، چربی بیش از 65 گرم در طول یک روز برای یک فرد بزرگسال خطرناک است و زمینه ساز بروز بیماری های مختلفی از جمله افزایش وزن و سکته های قلبی می شود.

حاوی ترکیبات سرطان زا

از آنجایی که نودل ها دارای مقادیر قابل توجهی نگهدارنده، ضد یخ و سایر مواد شیمیایی هستند خطر ابتلا به سرطان را به شدت افزایش می دهند. به علاوه، بسته بندی های آنها خود حاوی ترکیبات خاصی است که انعطاف پذیری و ماندگاری آنها را افزایش می دهد. بنا بر گفته پزشکان، این مواد یکی از دلایل اصلی ابتلا به سرطان هستند.

منبع naturalnews

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha