دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 157823

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: درحال حاضر 100 هزار هکتار از زمین‌های دشت قزوین بیابانی است و روند بیابان‌زدایی آن ادامه دارد.

سلامت نیوز: مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: درحال حاضر 100 هزار هکتار از زمین‌های دشت قزوین بیابانی است و روند بیابان‌زدایی آن ادامه دارد.

علی‌اکبراسدالهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: مناطق جنوبی شهرستان آبیک و بوئین‌زهرا روند بیابان‌زایی رو به رشدی دارد و برای مقابله با این پدیده برنامه‌هایی در دست طراحی است.

وی افزایش پوشش گیاهی در مناطق مورد نظر را یکی از مهم‌ترین راه‌های بیابان‌زدایی دانست و افزود: در حال حاضر دشت قزوین به دلیل کمبود منابع آبی و مالی در بخش کاشت نهال، با مشکل جدی مواجه است.

اسدالهی خاطرنشان کرد: به علت برداشت بی‌رویه آب از سفره‌های زیرزمینی و بارش کم نزولات آسمانی، سطح دشت قزوین 20 سانتی‌متر نشست کرده که به همین دلیل باعث از بین رفتن سفره‌های آب زیرزمینی شده است.

به گفته وی طرح‌های بیابان‌زدایی و احیای جنگل در برخی از مناطق پر بارش استان آغاز شده و در همین راستا 180 هکتار از جنگل‌های حوزه نینه‌رود در منطقه الموت‌غربی با اعتبار یک میلیارد و 800 میلیون ریال، احیا می‌شود.

گفتنی است، دشت قزوین یکی از دشت‌های حاصلخیز کشور در جنوب رشته کوه البرز و غرب جلگه تهران است که 443 هزار هکتار وسعت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha