بارداری و تولد نوزاد از مهمترین و حساسترین لحظات عمر هر انسانی محسوب میشود. کسب آگاهی و مهارت های الزم در دوران بارداری و پیش از زایمان در مورد نحوه زایمان ایمن و چگونگی مراقبت از نوزاد و تأمین نیازهای او ضامن بقاء و حفظ تندرستی فرزند شماست.

راهنمای تغذیه با شیر مادر پس از سزارین

سلامت نیوز:بارداری و تولد نوزاد از مهمترین و حساسترین لحظات عمر هر انسانی محسوب میشود. کسب آگاهی و مهارت های الزم در دوران بارداری و پیش از زایمان در مورد نحوه زایمان ایمن و چگونگی مراقبت از نوزاد و تأمین نیازهای او ضامن بقاء و حفظ تندرستی فرزند شماست.

به گزارش سلامت نیوز دراین جا سعی ما بر این است که شما را به تغذیه شیرخوار با شیرمادر و زایمان طبیعی ترغیب نماییم. زیرا مادرانی که زایمان طبیعی می کنند در امر شیردهی و دادن آغوز به نوزاد و مراقبت از او موفق تر هستند. چون مادر بلافاصله بعد از زایمان نوزاد خود را در آغوش می گیرد و شیر می دهد و در همان لحظات حساس ابتدای تولد رابطه عاطفی خود را با فرزندش برقرار می سازد.

در حالی که سزارین یک عمل جراحی بزرگ است و نیاز به بیهوشی یا بی حسی موضعی دارد و می تواند عالوه بر خطرات جراحی، موجب تأخیر در شروع بموقع شیردهی و برقراری ارتباط با نوزاد شود، بنابراین برای حفظ سلامت مادر و نوزاد همیشه و در همه حال زایمان طبیعی توصیه می شود مگر در برخی شرایط که خانم باردار طبق نظر پزشک متخصص شرایط الزم را برای زایمان طبیعی نداشته باشد. در این صورت الزم است به توصیه پزشک سزارین شود.

برای دانلود رایگان اینجا را کلیک کنید.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha