رییس دبیرخانه سیاستگذاری بیمه و تعرفه وزارت بهداشت، با بیان این كه برخلاف گذشته، امسال سرانه بهداشت و درمان قشر كارمندی، كارگری و جمعیت روستایی به سمت یكسان سازی حركت خواهند كرد، افزود: در قانون مصوب كشوری 7 درصد از حقوق و دستمزد كارمندان لشكری و كشوری و در سازمان تامین اجتماعی گروه كارگری، 9 درصد از حقوق و دستمزد و در جمعیت روستایی درصدی از حداقل حقوق و دستمزد برای سرانه بیمه درمان در نظر گرفته شده است.

دكترعلیرضا اولیایی منش، در گفت وگو با ایسنا، از این حركت به عنوان اتفاقی مثبت نام برد و یادآور شد: با كسر 7 درصد از حقوق و دستمزد كارمندان لشكری و كشوری كه 10 میلیون از جمعیت كشور را تشكیل می‌دهند (متناسب با درآمد ) 2 درصد آن توسط كارمندان و 5 درصد توسط دولت پرداخت می‌شود. بدین ترتیب منابع بیشتری به نظام سلامت و بخش بیمه‌ای كشور تزریق می‌شود.

وی، با اشاره به 28 میلیون بیمه شده سازمان تامین اجتماعی افزود: براین اساس 9 درصد از حقوق و دستمزد این افراد نیز به سرانه درمان اختصاص می‌یابد؛ این در حالیست كه برای جمعیت روستایی نیز سرانه درمان ویژه‌ای با افزایش 28 درصدی نسبت به سال گذشته در نظر گرفته شده است و پیشنهاد شده درصدی از حداقل حقوق و دستمزد به عنوان سرانه بیمه درمان برای این افراد منظور شود.

رییس دبیرخانه سیاستگذاری بیمه و تعرفه وزارت بهداشت، این حركت را عاملی در جهت یكسان سازی سرانه‌ها برشمرد و افزود: تلاش می‌شود این افزایش سرانه نیز صرف افزایش پوشش بیمه‌ای و عمق بخشی به آنان شود.

دكتر اولیایی منش، در ادامه از تصویب تشكیل معاونت رفاه در نهاد ریاست جمهوری در ماههای پایانی سال گذشته خبر داد و گفت: بدین ترتیب سازمان بیمه خدمات درمانی و تامین اجتماعی زیر نظر ریاست جمهوری اداره می‌شوند، البته سازمان بیمه نیروهای مسلح نیز زیر نظر وزارت دفاع باقی می‌ماند.

وی، با بیان اینكه با این اقدام سازمان‌های بیمه‌گر اختیارت بیشتری خواهند یافت در پایان یادآور شد: در عین حال اختیارات و تمركز بیشتری نیز خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha