استاد ایرانی دانشگاه مونستر آلمان تلاش می کند با استفاده از روزه داری بیماریهایی چون آلزایمر، پارکینسون و سردردهای میگرنی را درمان کنند.

علی گرجی استاد دانشگاه مونستر آلمان در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: بررسیها نشان داد که پس از 12 تا 14 ساعت روزه داری، آشامیدن باعث ایجاد امواج قوی در مغز می شود.

وی با بیان اینکه این امواج 10 تا 20 برابر امواج معمولی مغز است، افزود: طی تحقیقاتی این امواج مدل سازی و اثرات آن بر روی موشها بعد و پس از گرسنگی و تشنگی مورد بررسی قرار گرفت. تحقیقات اولیه نشان داد که گرسنگی و تشنگی طولانی باعث افزایش حساسیت پذیری قشر مغز می شود.

گرجی با تاکید بر اینکه می توان با استفاده از این خاصیت در درمان مبتلایان به بیماریهای آلزایمر و پارکینسون اقدام کرد، اظهار داشت: تحقیقاتی که بر روی موشها انجام شد نشان داد که روزه داری در درمان و پیشگیری این بیماریها موثر است ضمن آنکه این موجها می تواند در مقاوم سازی سلولهای عصبی مغز در برابر سکته های مغزی موثر باشد.

استاد دانشگاه مونستر همچنین بر اثرات مثبت روزه داری در درمان سردردهای مزمن میگرنی تاکید کرد و ادامه داد: نتایج این پژوهش نشان می دهد که روزه داری می تواند به عنوان یکی از روشهای موثر در درمان سردردهای میگرنی استفاده شود.

گرجی با تاکید بر اینکه این تحقیقات در حال حاضر تنها در بر روی موشها انجام شده است، خاطرنشان کرد: آزمایشهای بالینی به دلیل محدودیتهایی که در خارج از کشور وجود دارد امکانپذیر نیست از این رو امیدواریم این روش بتواند توجه جامعه علمی کشور را به خود جلب کند و به عنوان یک روش علمی در درمان بیماریهای آلزایمر، پارکینسون و میگرن استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha