چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 157992

یک عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: کم‌کاری تیروئید، کم پشتی ژنتیکی، ضربه و آلوپسی از مهم‌ترین عوامل از دست رفتن ابروها است.

سلامت نیوز: یک عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: کم‌کاری تیروئید، کم پشتی ژنتیکی، ضربه و آلوپسی از مهم‌ترین عوامل از دست رفتن ابروها است.

گیتی صادقیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ابرو نقش مهمی در ایجاد زیبایی و اعتماد به نفس افراد دارد، اظهار کرد: بیشترین مخاطبان کاشت ابرو افرادی با ابروهای کم پشت یا فاقد ابرو هستند.

وی با بیان اینکه از جمله علل ریزش ابرو، نازک کردن یا تاتو است که در جامعه رواج بسیاری یافته است، افزود: کم کاری تیروئید، کم پشتی ژنتیکی، ضربه و آلوپسی از مهم‌ترین عوامل از دست رفتن ابروها است و تمام افرادی که فاقد ابرو هستند یا ابروهای بسیار نازک و کم پشت دارند، می‌توانند تحت کاشت ابرو قرار گیرند.

این متخصص پوست ومو با بیان اینکه بهترین فولیکول‌ها برای کاشت ابرو، فولیکول‌های موی سر است، ادامه داد: موهای سر صاف تا کمی حالت‌دار بهترین انتخاب برای کاشت ابرو است، اما فولیکول‌های موی مجعد مناسب کاشت نیست.

صادقیان با اشاره به اینکه از دست دادن ابروها ممکن است در مواردی منجر به استرس شدید در افراد شود، خاطر نشان کرد: قبل از کاشت ابرو، باید تمام علل احتمالی از دست رفتن ابروها مورد بررسی و تحت درمان قرار گیرد؛ زیرا در صورت عدم شناسایی علل ریزش ابرو، حتی با کاشت ابرو هم احتمال ریزش مجدد موهای کاشته شده وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل نزدیکی ابرو به چشم ممکن است بعد از کاشت ابرو کمی تورم و کبودی اطراف چشم ایجاد شود، تصریح کرد: افراد نگران کبودی یا تورم نباشند؛ چراکه این امر عادی است و تنها با کمپرس آب گرم و گذشت چند روز از کاشت ابرو کبودی و تورم از بین می‌رود.

این عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه به دلیل اهمیت زیبایی کاشت ابرو در افراد لازم است این اقدام از سوی متخصصان پوست و مو صورت گیرد، خاطر نشان کرد: در کاشت ابرو باید محل قرار دادن موهایی که کاشته می‌شود، به هم نزدیک باشد تا پوست زیر موهای ابرو مشاهده نشود.

صادقیان با بیان اینکه نباید از موهای ضخیم برای کاشت ابرو استفاده شود، گفت: قطر منافذ کاشت موها در ابرو باید کوچک‌ باشد؛ زیرا در غیر این صورت خروجی موهای ابرو حالت ضخیم و ناپسندی پیدا می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha