سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۷
کد خبر: 15800

رییس انجمن پرستاری ایران اعلام كرد: همزمان با مراسم ملی گرامیداشت مقام پرستار در روز ولادت با سعادت پرستار ولایت و امامت، حضرت زینب (س) باشگاه پرستاران هنرمند با هدف ارتقا جایگاه پرستاری و شناسایی و معرفی پرستاران هنرمند كشور امسال افتتاح می‌شود.

رییس انجمن پرستاری ایران با اعلام این مطلب افزود: هدف انجمن پرستاری ایران در سال 87 تخصصی كردن پرستاری بود كه با برگزاری همایش و كنگره‌های علمی با همكاری دانشكده‌های پرستاری برای گروه‌های مختلف درمان گامی بزرگ برداشته شد كه در ادامه اهداف خود، سال 88 را با هدف ارتقا جایگاه پرستاری شروع كرد كه گامهای نخستین آن با هماهنگی سازمان‌های دیگر از جمله شهرداری تهران جهت برگزاری مراسم ملی گرامیداشت روز پرستار برداشته شد كه با حضور روسای دانشكده‌های پرستاری و پرسنل بیمارستانها و مراكز درمانی و آموزشی ادامه خواهد یافت.

وی گفت: ‌از آنجایی كه كمتر از دریچه هنر به نقش پرستاران در ارتقا سطح سلامت جامعه پرداخته شده به همین علت بر آن شدیم تا با ایجاد باشگاه پرستاران هنرمند این نقیصه را برطرف كنیم و زمینه معرفی خدمات پرستاری و نقش آنان در سلامت جامعه را به زبان هنر فراهم كنیم. بنابراین همزمان با برپایی مراسم، افتتاح نخستین باشگاه پرستاران هنرمند را با هدف «شناسایی پرستاران هنرمند و فرهیخته و معرفی آنان به جامعه با هدف ارتقای جایگاه پرستاران، بهره مندی از ظرفیت غنی پرستاران در تولید و ارائه محصولات فرهنگی و هنری به مردم» نیز خواهیم داشت.

وی گفت: هر یك از پرستاران علاقمند می‌توانند در سه رشته شركت كنند و در هر رشته حداكثر5 اثر را به نشانی دبیرخانه همایش میدان آرژانتین، ‌خیابان احمد قیصر (بخارست)، خیابان دوازدهم، شماره 31، موزه دكتر سندوزی ارسال كنند و جهت كسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88527041-8854122 تماس بگیرند.

وی همچنین گفت: كارگروه‌های تخصصی در دبیرخانه این باشگاه به منظور فعالیت مستمر پرستاران هنرمند و از استفاده از آنان در مراسم و برنامه‌های مربوط به پرستاری خواهد بود.

به گفته وی، مراسم جشن روز پرستار دوشنبه هفتم اردیبهشت در مركز همایش‌های بین المللی امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی واقع در ولنجك، بلوار دانشجو،‌خیابان كودك یار، دانشكده پزشكی برگزار می‌شود و باشگاه پرستاران هنرمند نیز طی همین مراسم به طور رسمی افتتاح می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha