سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۹
کد خبر: 15804

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله با تشریح جدیدترین تکنیکهای به کار رفته در پیوند مو، حفاظت از ذخیره مو بیمار و آسیب ندیدن فولیکولها در زمان پیوند را مهمترین ویژگی این تکنیک برشمرد.

دکتر مجتبی امیری در گفتگو با مهر افزود: به تازگی روشی علمی در مورد پیوند مو در میان متخصصان با نام SUT رواج یافته است که در این روش یک نوار به عرض 1 تا 1.5 سانتیمتر و طول 20 سانتیمتر را از محل ذخیره موی که در ناحیه پشت سر قرار دارد، برداشته شده و با جدا کردن تک تک فولیکولها و پیوند آن، طبیعی ترین شکل ممکن پس از پیوند ایجاد می شود.

امیری اضافه کرد: با این تکنیک جدید جای عمل جراحی در سر بیمار باقی نمی ماند و میزان از دست دادن فولیکولها به صفر می رسد. نکته مهمی که در این تکنیک به کار می رود این است که سرعت انجام این کار 5 برابر بیشتر از روش قدیمی آن است.

این متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: این عمل باید از سوی متخصص جراح پیوند مو انجام گیرد اما متاسفانه مشاهده می شود که تبلیغات زیادی برای انجام پیوند مو صورت می گیرد که عمده این عمل ها به یک روش قدیمی به نام روش FIT در حال انجام است و این نکته به بیماران گفته نمی شود در حالی که که این روش ممکن است به بخش ذخیره مو به شدت آسیب برساند.

وی در خصوص روش قدیمی پیوند یادآور شد: در روش قدیمی FIT برداشت مو به صورت پانچ هایی حدود 5 میلی متری از ناحیه اهدا کننده برداشته می شود و به ناحیه بی مو پیوند زده می شود. با توجه به تحقیقات صورت گرفته اگر این کار از سوی افراد غیرمتخصص انجام گیرد به ذخیره موی فرد صدمه وارد می شود و در نهایت پیوند صورت گرفته نیز شکل غیرطبیعی خواهد داشت.

امیری اظهار داشت: در صورتی که ذخیره مو آسیب ببیند و با روشهای غیر علمی و غیر تخصصی از محل ذخیره مو برداشت شود، 30 تا 50 درصد موها بعد از مدتی از میان می رود و ناحیه اهدا کننده دچار مشکل می شود.

وی پیوند مو را یکی از کاربردهای غیردارویی برای ترمیم پوست سر عنوان کرد که در مورد بیمارانی با مشکلات سوختگی، رادیوتراپی، جراحی خاصی، تصادفات و صدمه های ناشی از تروما، ریزش های موی ارثی و هورمونی دیگر به درمانهای دارویی پاسخ نمی دهند، کاربرد دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha