چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 158056

سلامت نیوز:«گردن پیامکی» عارضه‌ای است که بر اثر جلو و پایین قرار گرفتن گردن ایجاد می‌شود و به مرور قوس پشتی گردن را از بین می‌برد. برای پیشگیری و درمان عارضه «گردن پیامکی»، باید موقع استفاده از تلفن همراه، آن را بالا و مقابل سر قرار دهید.


پرهام پارسانژاد در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به سؤال یکی از شهروندان درباره روش‌هایی برای پیشگیری و درمان عارضه «گردن‌پیامکی» اظهار داشت: گردن‌پیامکی عارضه‌ای است که موجب می‌شود موقع استفاده از تلفن همراه، گردن علاوه بر جلو، به سمت پایین خم شده و قوس گردن کاهش یابد.

وی ادامه داد: برای پیشگیری یا درمان عارضه گردن‌پیامکی می‌توان حوله‌ای را لوله کرده و زیر قوس گردن قرار داد، این کار باید در حالی انجام شود که بیمار به طور کامل طاق‌باز روی زمین خوابیده است.

این فیزیوتراپیست گفت: تمرین غبغب گرفتن به صورت اینکه سر به حالت افقی و عقب قرار گرفته شود، می‌تواند در پیشگیری و درمان گردن‌پیامکی مؤثر باشد. وقتی سر را عقب می‌بریم، موجب کشش عضلات جلویی گردن می‌شود. همچنین عقب دادن کتف‌ها باعث کشش عضلات سینه‌ای و تقویت عضلات پشت می‌شود.

عضو هیأت مدیره انجمن فیزیوتراپی تهران با انتقاد نسبت به استفاده نادرست از تلفن همراه که موجب عارضه گردن‌پیامکی می‌شود، تصریح کرد: توصیه اصلی برای پیشگیری و درمان عارضه گردن‌پیامکی، تغییر وضعیت کار با تلفن همراه است، افراد سعی کنند تلفن همراه را بالا و مقابل سر قرار دهند.

وی افزود: یکی از دلایل ابتلا به عارضه گردن‌پیامکی، پایین قرار گرفتن سر به ویژه موقع استفاده از تلفن همراه است.

این فیزیوتراپیست خاطرنشان کرد: گردن‌پیامکی می‌تواند موجب کاهش ظرفیت ریوی، افزایش قوس پشتی گردن، خستگی و کوفتگی عضلانی به ویژه صبح‌ها و حتی عوارض گوارشی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha