پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳
کد خبر: 158105

تعدادی از اهالی روستای آروق از توابع شهرستان ملکان به صورت دسته‌جمعی دچار مسمومیت شده و به بیمارستان منتقل شدند.

سلامت نیوز: تعدادی از اهالی روستای آروق از توابع شهرستان ملکان به صورت دسته‌جمعی دچار مسمومیت شده و به بیمارستان منتقل شدند.

دکتر حقیری معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان ملکان در گفت‌وگو با ایسنا، در این خصوص اظهارکرد: در یک مهمانی خانوادگی، بزرگ خانواده‌ای در روستای آروق از توابع شهرستان ملکان اقدام به دادن مهمانی به فرزندان، نوه‌ها و نتیجه‌های خود کرده بود که در این مراسم 17 نفر از افراد حاضر به علت استفاده از ماست شور فاسد دچار مسمومیت شده بودند.

وی گفت: حال عمومی همه بیماران خوب است و 10 نفر از آنها تا به امروز از بیمارستان‌های ملکان و تبریز ترخیص شده‌اند.

وی با رد شایعه فوت این افراد در این حادثه گفت: 10 نفر از این بیماران ترخیص شده‌اند و حال هفت نفر از مسموم‌شدگان این حادثه هم خوب است اما به جهت رعایت برخی موارد بهداشتی این افراد فعلا تحت مراقبت پزشکی قرار گرفته‌اند.

حقیری تهیه ماست شور سنتی و عدم استفاده از ماست پاستوریزه و بهداشتی در این شهرستان را یکی از مشکلات و معضلات بهداشتی دانست و افزود: این ماست که به صورت سنتی تهیه و مدت زمان زیادی مانده بود، فاسد شده و باعث مسمومیت این افراد شده بود.

وی ادامه داد: به علت فرهنگ و سنت رایج در ملکان به جای استفاده از ماست پاستوریزه و بهداشتی، ماست شور سنتی تهیه می‌شود که نگهداری طولانی مدت آن باعث ایجاد سمی غیرشیمیایی و تولید میکروب در آن می‌شود که اهالی و خانواده‌های ملکان باید ضمن عدم استفاده از موادغذایی سنتی مواظب بهداشت خود باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha