رییس پایگاه یکم پلیس اطلاعات و امنیت فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: یک شبکه ورود و توزیع غیر قانونی و غیر مجاز محصولات پزشکی، بهداشتی، آرذایشی و دارویی غیر استاندارد و فاقد کیفیت موسوم به "خاتون" متلاشی شد.

 شبکه توزیع محصولات پزشکی،دارویی و آرایشی "خاتون" متلاشی شد
سرهنگ" حسین قاسم لویی" در گفت وگو با ایرنا افزود: اعضای این شبکه با انجام تبلیغات گسترده در شبکه های ماهواره ای خارج از کشور مردم را برای خرید محصولات تقلبی خود ترغیب می کردند.
وی تصریح کرد: این افراد با ورود لوازم پزشکی و بهداشتی و برخی اقلام دارویی غیر مجاز و بی کیفیت از طریق قاچاق به کشور و عرضه خارج از شبکه رسمی اقتصادی کشور دهها میلیارد ریال سود به جیب زده بودند.
سرهنگ قاسم لویی اظهار داشت: تلاش برای دستگیری و شناسایی این شبکه از سه ماه پیش و بدنبال انجام بیش از 90 روز کار اطلاعاتی آغاز شد و سرانجام اعضای این شبکه به همراه تعدادی از کارمندان و فروشندگان محصولات مذکور در پایتخت به دام ماموران پایگاه یکم پلیس امنیت افتادند.
وی خاطر نشان کرد: تعداد زیادی از کسانی که اقدام به خرید و استفاده از این داروها و لوازم پزشکی به قیمتی بیش از 10 برابر قیمت تمام شده برای این شبکه کرده بودند بدلیل بی کیفیت بودن آنها و غیر مجاز بودن به بیماری و مشکلات پوستی و جسمانی مبتلا شده اند.
به گفته وی، در مواردی مردم با خرید صندل افزایش قد َ و کمربندهای لاغری با نام تجاری
"خاتون" کرده بودند پس از مدتها مصرف متوجه تقلبی بودن و بی تاثیر بودن این لوازم شدند.
سرهنگ قاسم لویی گفت: با تلاش ماموران پایگاه یکم پلیس امنیت تهران بزرگ پنج عضو اصلی این شبکه به همراه تعداد زیادی از فروشندگان و کارمندان موسسه مذکور شناسایی و دستگیر شدند و تلاش برای دستگیری دو عضو اصلی این شبکه که زن هستند از سوی پلیس تهران ادامه دارد.
وی افزود: این افراد در هفت محله مختلف پایتخت اقدام به عرضه محصولات خود می کردند که تنها نام یک محل به صورت رسمی از طریق تبلیغات ماهواره ای اعلام شده بود.
رییس پایگاه یکم پلیس اطلاعات و امنیت فاتب اظهار داشت: از انبارهای این شبکه بیش از یک کامیون انواع محصولات این شبکه به ارزش بیش از 10 میلیارد ریال کشف و ضبط شد.
سرهنگ قاسم لویی یادآور شد: افراد دستگیر شده دارای سوابق کیفری در همین بخش بوده و همزمان با رسیدگی به پرونده های سابق این افراد رسیدگی به پرونده جدید نیز در دستور کار شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 19 تهران قرار گرفته است.
وی با هشدار به مردم در خصوص عدم استفاده از این نوع محصولات از آنها خواست، از خرید این محصولات بی کیفیت و غیر مجاز از شبکه های خارج از شبکه رسمی کشور خودداری کرده و بدانند مصرف این محصولات باعث بروز مشکلات متعدد جسمی و روحی برای آنان خواهد شد.
قاسم لویی افزود: کسانی که از طریق این شبکه اقدام به خرید محصولی کرده و شکایتی از آنها دارند می توانند به شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 19 یا پایگاه یکم پلیس اطلاعات و امنیت تهران مراجعه کنند.
وی تاکید کرد: تعداد دیگری از کسانی که در امر توزیع محصولات پزشکی و بهداشتی غیر مجاز در تهران می کنند توسط پلیس شناسایی شده و دستگیری این افراد در دستور کار پلیس تهران قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha