پس از فاجعه زیست محیطی در کیش و تلف شدن بسیاری از آبزیان، این بار ساحل پارسیان شاهد تلف شدن میلیون‌ها قطعه ساردین در حدود بیش از پنج کیلومتر از خط ساحل خود است.

عکس/مرگ میلیون‌ها قطعه ساردین در سواحل پارسیان

سلامت نیوز: پس از فاجعه زیست محیطی در کیش و تلف شدن بسیاری از آبزیان، این بار ساحل پارسیان شاهد تلف شدن میلیون‌ها قطعه ساردین در حدود بیش از پنج کیلومتر از خط ساحل خود است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، بنابر اعلام بومیان محلی مناطق ساحلی پارسیان و مشاهدات میدانی خبرنگار فارس، مبنی بر رؤیت لاشه‌های ساردین در خط ساحلی پارسیان گمانه‌زنی‌ها از وقوع فاجعه‌ای زیست محیطی دیگر در این منطقه خبر می‌دهد.

ماهی‌های 10 الی 12 سانتی‌متری ساردین با توجه به اینکه در سطح پایین هرم غذایی آبزیان قرار دارند و ماهی‌های بزرگ‌تر از آن‌ها تغذیه می‌کنند نقش مهمی در حفظ زنجیره غذایی آبزیان دارند و تلف یا کاهش این زنجیره می‌تواند به ادامه حیات ماهیان بزرگتر آسیب بزند.

کاهش ساردین باعث می‌شود ماهی تن با ارزش اقتصادی بالا و یکی از چندین نوع ماهی تغذیه کننده از این زنجیره با کاهش رشد مواجه شود.

طی سال انواع ماهی‌ها تلف می‌شوند اما با توجه به حرکت گله‌ای ماهی ساردین و تلف شدن انبوه آنان این احتمال را تقویت می‌کند که اتفاقی فراگیر در دریا رخ داده باشد و موجب مرگ گله‌ای ماهی‌های ساردین منطقه شده باشد.

خبرنگار فارس مستقر در پارسیان امروز در گفت‌وگو با حامد بحری جانشین شیلات شهرستان پارسیان وضعیت پیش آمده در منطقه را از این مسئول جویا شد که وی در پاسخ گفت: علت مرگ و میر ساردین‌ها در ساحل پارسیان در درست بررسی قرار دارد و در این راستا نمونه‌ای از ماهی‌های تلف شده به همراه مقداری از آب دریا جهت تحقیقات بیشتر به مرکز استان ارسال شده است.

وی در پایان اضافه کرد: تا این لحظه هیچ احتمالی را نمی‌توان به صورت یقین مطرح کرد و تمام آنچه مردم عنوان می‌کنند گمانه‌زنی بیش نیست و باید تا به نتیجه رسیدن تحقیقات منتظر ماند.

یادآور می‌شود سواحل روستاهای بوستانو، زیارت، شیو و مغدان مملو از ماهی‌های تلف شده ساردین است که در چند روز آینده بوی تعفن آن مشکلاتی را برای مردم ایجاد کند.

مرگ ماهیان در پارسیان

مرگ ماهیان در پارسیان

مرگ ماهیان در پارسیان

عکس: عبدالرضا شیبانی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha