تحقیقات جدید هشدار می دهد که مصرف گسترده و بیش از اندازه مکمل های بدنسازی می تواند باعث ایجاد اختلال در خوردن و تغذیه شود.

سلامت نیوز: تحقیقات جدید هشدار می دهد که مصرف گسترده و بیش از اندازه مکمل های بدنسازی می تواند باعث ایجاد اختلال در خوردن و تغذیه شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، «ریچارد اچیرو»، محقق دانشگاه بین المللی آلیانت لس آنجلس، در رابطه با اثرات مکمل های بدنسازی می گوید: «مردان بدنساز از این مساله آگاه هستند که برای رسیدن به یک سطح مناسب فیزیک بدنی از عوامل کمکی همچون مکمل های بدنسازی می توان استفاده کرد اما این گروه از مردم باید آگاه شوند که مصرف بیش از اندازه آن نیز موجب ایجاد بی نظمی و اختلال در خوردن شده که سلامت بدنی شان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.»  
پژوهشگران برای به دست آوردن داده های دقیق ۱۹۵ مرد در رده سنی ۱۸ تا ۶۵ سال که بیش از حد از مکمل های بدنسازی استفاده کرده بودند را مورد بررسی قرار دادند.


محققان در این بررسی ها دریافتند که بیش از ۴۰ درصد این افراد، استفاده از مکمل ها را در طول زمان افزایش داده بودند و ۲۲ درصد آنها نیز مکمل ها را جایگزین وعده های غذایی معمول کرده بودند در حالیکه این عمل ناخواسته انجام شده بود و از روی قصد با برنامه ریزی خاص تنظیم نشده بود. قابل توجه است که ۲۹ درصد آن ها نیز نگران استفاده خود از مکمل ها بودند .


۸ درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند که به دلیل مصرف بیش از حد مکمل های بدنسازی مجبور به مراجعه به پزشک شدند که پزشکان با توجه به عوارض بالقوه، آنها را به کاهش یا توقف مصرف این مکمل ها تشویق کردند. ۳ درصد از افراد نیز به خاطر افراط مصرف این مکمل ها، به دلیل مشکلات کلیوی و کبدی مجبور به بستری در بیمارستان شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha