قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: آمار مبتلایان به نارسایی مزمن كلیه در كشور تا پایان امسال به بیش از 38 هزار نفر می رسد و این روند صعودی ادامه خواهد داشت.

دكتر ابراهیم متولیان در آیین افتتاح فاز سوم خط تولید فیلترهای دیالیز، واقع در شهر صنعتی اشتهارد با اعلام این خبر افزود : پیش بینی می شود با توجه به افزایش میانگین سن متوسط جامعه، رشد اقتصادی، پیشرفت وسایل تشخیصی و فرهنگ توجه به سلامت، این آمار تا سال 1391 در كشور به دو برابر این میزان افزایش یابد .

در این مراسم دكتر رامبد حاجی پور مدیرعامل شركت مدی تك سیس (شركت تولید كننده فیلترهای دیالیز ) نیز گفت : هم اینك ظرفیت سالانه 2میلیون فیلتر دیالیز كه به عنوان كلیه مصنوعی عمل می كند در این شركت وجود دارد و با راه اندازی برنامه فاز سوم، طی یك سال آینده این رقم به تولید سالانه4 میلیون افزایش خواهد یافت .

وی همچنین از تولید ماشین دیالیز در كشور تا 4 ماه آینده خبر داد و اظهار داشت : افزایش مراكز دیالیز و توسعه صادرات از برنامه های میان مدت این شركت است .

به گفته دكتر حاجی پور هر بیمار سالانه به 120 تا 156 صافی دیالیز نیازمند است كه آمار رو به رشد بیماران دچار نارسایی كلیوی در جهان و به ویژه در ایران، ضرورت وجود خط تولید داخلی صافی های دیالیز را به وجود آورده است .

مدیر عامل شركت مدی تك سیس اظهار داشت: هر بیمار مبتلا به نارسایی پیشرفته كلیوی، حداقل به 2 تا 3 بار دیالیز در هفته و در هر بار دیالیز نیازمند به تجهیزاتی از قبیل ماشین دیالیز، صافی های دیالیز،ست خونی، سوزن فیستول، سیستم آماده سازی آب و محلول دیالیز است كه برخی از این اقلام در حال حاضر در این شركت در حال تولید بوده و برخی دیگر جزو برنامه های آینده این شركت به شمار می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha