کارشناسان حفاظت محیط زیست تاکید دارند که خوردن گوشت زیاد نه تنها برای سلامت انسان بلکه همچنین برای تنوع زیستیِ جهان نیز مضر است.

سلامت نیوز:کارشناسان حفاظت محیط زیست تاکید دارند که خوردن گوشت زیاد نه تنها برای سلامت انسان بلکه همچنین برای تنوع زیستیِ جهان نیز مضر است.


به گزارش  سامت نیوز به نقل ازایسنا، گروهی از کارشناسان و دانشمندانی که مخالف زیاده‌روی در مصرف گوشت حیوانات توسط انسان هستند، در این مطالعه هشدار داده‌اند که دنبال کردن رژیم های غذایی حاوی گوشت قرمز همانطور که به سلامت انسان آسیب می‌رساند به همان اندازه برای تنوع زیستی در زمین مضر است و می‌تواند سرعت انقراض گونه‌ها را در سراسر جهان تشدید کند.
زیاده‌روی و تمایل زیاد انسان به مصرف گوشت حیوانات روی بهره‌کشی از محیط زیست و زمین تاثیرگذار است و تهدیدی جدی برای گونه‌های گیاهی و جانوری محسوب می‌شود.
مردم به دلیل عادت به گوشت خوردن، احشام خود را افزایش می‌دهند و برای تامین غذای این حیوانات به ناچار محصولات بیشتری کشت کرده و در نتیجه فشار بیشتری به زمین وارد می‌کنند. به گفته کارشناسان در حال حاضر یکی از مهمترین‌ دلایل انقراض گونه‌ها در سراسر دنیا، بهره‌کشی انسان‌ها از زمین و فضاهای بکر و طبیعی است.
به گزارش شبکه اخبار محیط زیست، در این مطالعات که با هدف بررسی تاثیر رژیم‌های غذایی انسان‌ها بر محیط زیست انجام گرفته، تایید شده است که عادت انسان به گوشت خوردن، یک عامل تهدیدکننده مهم برای گونه‌های گیاهی و جانوری است.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha