شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷

اعضای باندی که با زیرنظرگرفتن مشتریان بانک‌ها از آنان سرقت می‌کردند، به دام افتادند.

سلامت نیوز: اعضای باندی که با زیرنظرگرفتن مشتریان بانک‌ها از آنان سرقت می‌کردند، به دام افتادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، فردی ٢٧ اردیبهشت با مراجعه به ‌کلانتری شهرک ولیعصر به مأموران اعلام کرد کیف ‌دستی‌اش حاوی مبلغ ٣٧‌ میلیون تومان وجه نقد، در زمان پنچرگیری لاستیک خودرو از او سرقت شده است. این مال‌باخته پس از معرفی به پایگاه سوم پلیس آگاهی، در اظهاراتش به‌کارآگاهان گفت: «برای دریافت پول به بانک شعبه نعمت‌آباد مراجعه و مبلغ ٣٧‌ میلیون تومان وجه نقد دریافت کردم و پس از آن به محل پارک خودرو برگشتم.

حین رانندگی متوجه پنچری خودرو شدم، با وجود این توقف نکردم و با همان وضعیت پنچری تا خیابان سپیدشمالی، واقع در شهرک ولیعصر ادامه مسیر دادم. پس از دورشدن از بانک، کیف‌ ‌دستی‌ام را زیر صندلی شاگرد راننده گذاشتم و مشغول پنچرگیری شدم که ناگهان جوانی حدودا ٣٥ساله در زمان انتقال لاستیک خودرو به داخل صندوق عقب، کیف مرا سرقت کرد و بلافاصله سوار موتورسیکلت طرح هوندا ١٢٥ شد و همراه همدستش که راننده موتور بود، فرار کرد».کارآگاهان با توجه به شیوه و شگرد سرقت، اطمینان پیدا کردند سارقان، مال‌باخته را از داخل بانک زیرنظر داشته‌اند؛ به همین دلیل به بررسی تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته پرداختند و در نهایت موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار به نام «محمدرضا» (٤٦ساله) شدند.  بررسی سوابق محمدرضا نشان داد وی در سال‌های گذشته نیز به اتهام سرقت به شیوه کیف‌قاپی بارها دستگیر و روانه زندان شده است. همچنین در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد برادر محمدرضا به نام «علیرضا» (٣٤ساله) نیز مانند برادر بزرگ‌تر خود دارای سوابق متعدد در زمینه سرقت است و در سال‌های ١٣٨٠ تا ١٣٩٣، سه‌بار به اتهام کیف‌قاپی دستگیر و زندانی شده است.  پس از آنکه «محمدرضا» و «علیرضا» به‌عنوان دو متهم پرونده شناخته شدند، مخفیگاه هر دو نفر آنها در مناطق افسریه و خاوران شناسایی و آنها دستگیر شدند.
محمدرضا و علیرضا در تحقیقات به‌عمل‌آمده به ده‌ها فقره کیف‌قاپی اعتراف کردند و همدست و بچه‌محل سابق خود در منطقه اتابک به نام «داوود» (٤٢ساله) را نیز به‌عنوان عضو سوم گروه معرفی کردند که داوود نیز در منطقه اسلامشهر شناسایی و دستگیر شد. متهمان در اعترافات خود گفتند مشتریان بانک‌ها را از داخل شعب زیرنظر می‌گرفتند و سپس با پنچرکردن خودرو آنها در فرصتی مناسب دست به سرقت می‌زدند.
سرهنگ صفدر جان‌پرور، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «اعضای این گروه به ده‌ها فقره سرقت به شیوه زاغ‌زنی از شعب بانک در مناطق مختلف شهر تهران به‌ویژه در نعمت‌آباد، یافت‌آباد، خانی‌آباد، عبدل‌آباد، باقرآباد، جاده مخصوص و...، و همچنین در پاکدشت، قرچک ورامین، اسلامشهر، جاده ساوه، کهریزک و...، اعتراف کرده‌اند و تحقیقات تکمیلی برای شناسایی دیگر جرایم احتمالی و همچنین شناسایی دیگر شکات پرونده در دستور کار کارآگاهان قرار گرفته است؛ به همین دلیل از مال‌باختگانی که در سال جاری و همچنین سال ٩٣، با این شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته‌اند، دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان به این پایگاه واقع در خیابان خرمشهر، میدان نیلوفر مراجعه کنند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha