پژوهشگران آمریکایی دریافتند مردانی که در صبحانه خود از تخم‌مرغ استفاده می‌کنند در ساعت‌های پس از مصرف صبحانه نیاز چندانی به تامین کالری در بدن خود احساس نمی‌کنند.

ماریا لوز فرناندز رهبر گروه تحقیقاتی از دانشگاه کنتیکت، به پژوهش در خصوص تفاوت رژیم غذایی همراه با تخم مرغ و رژیم غذایی همراه با نان یا کربوهیدرات در گرسنگی آفراد و احساس نیاز آنان به کالری در طول روز پرداخت.

اگر چه هر دو نوع مواد غذایی از کالری بالایی برخوردارند اما مردانی که در صبحانه خود از تخم مرغ استفاده می کردند در قیاس با رژیم غذایی نوع دوم به مدت 24 ساعت تمایل کمتری در مصرف کالری داشتند.

مردان شرکت کننده در این طرح تحقیقاتی اظهار داشتند که حتی سه ساعت پس از مصرف تخم مرغ کمتر احساس گرسنگی کرده و بیشتر مواقع احساس سیری داشته اند.

نتایج این تحقیق در کنفرانس بیولوژی آزمایشگاهی سال 2009 در نیو اورلئان ارائه شد و تایید کننده پژوهش قبلی بود که در مجله بین المللی چاقی به چاپ رسید.

در این تحقیق اینگونه نتیجه گیری شده بود که خوردن تخم مرغ در وعده غذایی صبحانه به عنوان بخشی از برنامه کاهنده کالری منجر به کاهش وزن افراد و باانرژی شدن آنان در طول روز در قیاس با رژیمهای غذایی حاوی کربوهیدرات می گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha