یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 158368

وزیر بهداشت، تنها راه برون رفت از مشکلات بهداشتی و درمانی را یکسان شدن بیمه ها دانست و گفت: من معتقدم که باید یک بیمه برای مردم باشد.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، تنها راه برون رفت از مشکلات بهداشتی و درمانی را یکسان شدن بیمه ها دانست و گفت: من معتقدم که باید یک بیمه برای مردم باشد.

به گزارش سلامت نیوز دکتر سید حسن هاشمی با حضور در برنامه «نگاه یک» که شب گذشته از شبکه اول سیما روی آنتن رفت، با دفاع تمام قد از جامعه پزشکی از فضا سازی رسانه ای علیه پزشکان انتقاد کرد.

وی گفت: هدف این افراد، ناکارآمد جلوه دادن طرح تحول سلامت بوده است. آنها می خواهند با منفی بافی، طرح تحول سلامت را کم ارزش نشان بدهند. اما، توجه ما نگاه به مردم است.

هاشمی با عنوان این مطلب که سال هاست رسانه ها از جمله رسانه ملی مسیر اشتباهی را در رابطه با جامعه پزشکی طی می کنند، گفت: من معتقدم که سرمایه های ملی نباید آسیب ببینند.

وی با اشاره به ابهاماتی که در رابطه با پرداختی پزشکان در طرح تحول نظام سلامت وجود دارد، افزود: ما حاضریم ریز هزینه ها را اعلام کنیم. دریافتی یک متخصص دانشگاه علوم پزشکی تهران ماهانه ۳.۵ میلیون است که برای آن سند داریم و دستگاه های نظارتی می توانند، بررسی کنند.

وزیر بهداشت با اعلام اینکه بعد از اجرای طرح تحول سلامت پرداختی پزشکان از ۳.۳ میلیون تومان به ۵.۵ میلیون رسیده است، گفت: این رقم برای پزشکان تمام وقت که مطب ندارند، از ۷ میلیون به ۱۲.۸ میلیون تومان رسیده است.

هاشمی با انتقاد از اینکه فضای پزشک ستیزی منجر به آسیب سلامت مردم می شود، افزود: اشکال از بیمه است که به موقع به تعهداتش عمل نمی کند.
وی تاکید کرد: حوزه سلامت باید متولی واحد داشته باشد. اگر بیمه سامان پیدا کند، حتما مشکل بهداشت و درمان مردم حل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha