نخستین دوره جامع آموزش دیابت با هدف آموزش علمی و عملی پزشكان و پرستاران درمواجهه با بیماران دیابتی در مركز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران به مدت یك ماه در حال برگزاری است.

دكتر باقر لاریجانی رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران درحاشیه این دوره آموزشی با تاكید بر نقش آموزش علمی و عملی گروه های پزشكی در برخورد با بیماران دیابتی گفت: این دوره یكی از جامع ترین دوره های آموزش دیابت در كشور است كه شركت كنندگان در درمانگاه های دیابت به طور عملی با نحوه مناسب برخورد با بیماران دیابتی آموزش می بینند.

وی همچنین با اشاره به گستردگی ارایه خدمات به بیماران دیابتی در دانشگاه گفت: با توجه به میزان شیوع این بیماری در كشور علاوه بر ارایه خدمات درمانی به بیماران، نیاز به برگزاری دوره های آموزشی برای گروه پزشكی و ارایه آموزش های لازم به بیماران نیز وجود دارد.

دكتر لاریجانی همچنین از بهره برداری مركز جامع دیابت در دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و گفت: این مركز نخستین مركز جامع دیابت در كشور است كه با همت خیرین و بنیاد بیماریهای خاص برای ارایه كلیه خدمات به بیماران دیابتی در ضلع جنوبی بیمارستان شریعتی در نظر گرفته شده كه امیدوارم تا اواخر اردیبهشت ماه نیز به بهره برداری برسد.

این گزارش حاكیست دكتر خوش نیت عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز به ویژگی ها و مباحث مورد بررسی در این دوره پرداخت و گفت: از ویژگی های این دوره، مدت زمان طولانی آن و بررسی مباحثی نظیر اخلاق پزشكی، اصول طب مبتنی بر شواهد، آموزش آمار و اپیدمیولوژی است كه برای نخستین بار در كشور برگزار می شود.

وی افزود: آنجه كه اهمیت دارد این است كه یك پزشك هنگام مطالعه كتاب یا مقاله ای مرتبط با موضوع دیابت بتواند مطالب آن را به خوبی تجزیه تحلیل نموده و درست را از نادرست تشخیص دهد.

دكتر خوش نیت با اشاره به آموزش شركت كنندگان در ثبت كامپیوتری اطلاعات درمانی بیماران دیابتی گفت: با توجه به اینكه پرونده بیماران دیابتی در مركز دیابت به صورت كامپیوتری و توسط نرم افزار حكیم ثبت می شود در این دوره به شركت كنندگان نحوه كاربرد این نرم افزار نیز آموزش داده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha