مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران كلیوی گفت: با وجود گران بودن داروهای پیوند كلیه، سازمان تأمین اجتماعی بیمارانی كه پیوند كلیه انجام داده‌اند از فهرست بیماران خاص خارج كرده است.

تأمین اجتماعی پیوند كلیه‌ای‌ها را از فهرست بیماران خاص خارج كرد

به گزارش سلامت نیوز، هاشم قاسمی در گفت‌و‌گو با فارس‌ افزود: سازمان تأمین اجتماعی از چند ماه پیش بیماران پیوند كلیه‌ای را از فهرست بیماران خاص خارج كرده است و پس از پیوند كلیه دفترچه این بیماران گرفته و به آن‌ها دفترچه بیمه عادی می‌دهد در حالی كه داروهایی مصرفی این افراد پس از پیوند بسیار گران و بعضاً بین 50 تا 200 هزار تومان در ماه است.
وی اضافه كرد: بیماری كلیه یك بیماری خاموش و بی‌صداست و به همین علت اكثر مبتلایان به این بیماری تا زمان بروز نارسایی كلیه از بیماری خود مطلع نمی‌شود و به موقع با اقدامات پیشگیرانه از بروز بیماری جلوگیری نمی‌كنند به همین علت سالانه حدود 12 به تعداد بیماران دیالیزی كشور اضافه می‌شود.
وی ادامه داد: كنترل سالانه وضعیت كلیه بیماران مهم‌ترین عامل پیش‌گیری از این بیماری است و اگر كنترل همیشگی وضعیت كلیه به فرهنگ عمومی تبدیل شود در سال‌های آینده با تعداد كم‌تری از افراد دچار نارسایی كلیه در كشور مواجه می‌شویم.
مدیر عامل انجمن خیریه حمایت از بیماران كلیوی گفت: قرار بود امسال 400 دستگاه دیالیز به مجموع دستگاه‌های دیالیز كشور اضافه شود كه هنوز این كار انجام نشده است ضمن این‌كه غیر استاندارد بودن دستگاه‌های ست‌كوئل (‌كلیه مصنوعی) نیز موجب عوارض زیادی برای بیماران دیالیزی شده است.
دو شعار روز جهانی كلیه عبارتند از "‌حال كلیه‌های شما چطور است؟" و " آیا می‌دانید نارسایی كلیه هیچ علامتی دارد"

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha