رییس مركز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشكی وزارت بهداشت گفت: قدم‌های بسیار خوبی در زمینه اورژانس پیش بیمارستانی برداشته شده است.

دكتر غلامرضا معصومی امروز در حاشیه همایش مدیریت سلامت در حوادث و بلایا در جمع خبرنگاران تصریح كرد: طبق برنامه توسعه چهارم و آیین نامه اجرایی آن به عنوان طرح پوشش فراگیر اورژانس پیش بیمارستانی، قدم‌های بسیار خوبی در این زمینه برداشته شده است.

وی افزود: در این فرایند، اورژانس حدود ‌5/2 برابر در زمینه تعداد دستگاه‌ها در سطح كشور رشد داشته است و هم اكنون هزار و ‌630 پایگاه ‌115 در سراسر كشور وجود دارد كه عمدتا جاده‌ای هستند.

معصومی ادامه داد: بالگردهای موجود با خرید خدمات است و اورژانس از خود هیچ بالگردی ندارد.

وی خاطرنشان كرد: در چند سال اخیر نزدیك به ‌دو هزار و ‌800 آمبولانس جدید وارد سیستم شده و هم اكنون ‌سه هزار و ‌500 دستگاه موجود است که آمبولانس‌های قدیمی به سرعت از رده خارج شده و تا پایان شهریور ماه حداقل حدود ‌700 آمبولانس دیگر به این مجموعه افزوده می‌شود؛ برای زمستان امسال نیز ‌300 دستگاه آمبولانس چهار محوره اضافه می‌شود تا در مناطق صعب‌العبور نیز مشكلی نداشته باشیم.

رییس مركز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشكی افزود: در ‌80 درصد موارد میانگین حضور اورژانس به مرز ‌5/14 تا ‌15 دقیقه رسیده است و در شهرهای كوچك حدود ‌7 دقیقه و در شهرهای بزرگتر حدود ‌9 الی ‌9/9 دقیقه است و در تهران نیز به صورت خاص حدود ‌12 تا ‌5/12 دقیقه می‌باشد.

معصومی در ادامه گفت: سال گذشته ‌96 میلیارد تومان بودجه برای اورژانس پیش بیمارستانی در كل كشور اختصاص یافته بود كه امسال این بودجه ‌25 درصد افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha