هیئت مدیره نظام پرستاری طی بیانیه ای خاستار لغو حکم تعلیق برخی پرستاران در بیمارستان امیراعلم و لغو ابلاغ تغییر محل خدمت آقای صادقی، نایب رئیس هیات مدیره نظام پرستاری یزد شد.

سلامت نیوز:هیئت مدیره نظام پرستاری طی بیانیه ای خاستار لغو حکم تعلیق برخی پرستاران در بیمارستان امیراعلم و لغو ابلاغ تغییر محل خدمت آقای صادقی، نایب رئیس هیات مدیره نظام پرستاری یزد شد.

این بیانیه بر اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات بالینی پرستاری که یکی از دستاوردهای بزرگ نظام پرستاری و به نوعی اصلی ترین مطالبه پرستاران می باشد تاکید دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی نظام پرستاری یزد هیات مدیره نظام پرستاری یزد بعنوان یکی از هیات مدیره های رسمی کشور با درک شرایط خاص حال حاضر از همان ابتدا بر طبل تعامل سازنده کوبید.

تاکید بر پیگیری مطالبات جامعه پرستاری از طریق گفتگو و تعامل سازنده در چارچوب قانون و اخلاق در فضای مجازی و اداری خود بهترین شاهد این مدعاست.

اکنون و با توجه به رسالت صنفی و پابرجا بودن مطالبات و انتظار بجای همکاران محترم در تماس های مکرر حضوری و تلفنی با اعضای هیات مدیره در جهت پی گیری مطالبات قانونی برخود فرض دانستیم مواضع هیات مدیره نظام پرستاری یزد را به شرح ذیل اعلام نماییم:


ضمن تشکر از مسئولین محترم هیات های اجرایی و نظارت انتخابات استان از زحمات بی دریغ اعضای هیات مدیره دوره های قبلی نیز تشکر و قدر دانی می نماییم و تلاش های آنها را در گذشته ارج می نهیم.

هیات مدیره نظام پرستاری یزد به جد خواستار توقف طرح آموزش کمک پرستار یکساله می باشد . چرا که معتقد است بکارگیری افرادی بدون داشتن تحصیلات آکادمیک ضمن بی کیفیت کردن خدمات بهداشتی درمانی پرستاران میتواند سلامت مردم و جامعه را به مخاطره بیاندازد.

هیات مدیره نظام پرستاری یزد به اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات بالینی پرستاری که یکی از دستاوردهای بزرگ نظام پرستاری و به نوعی اصلی ترین مطالبه پرستاران می باشد تاکید دارد.قانون مترقی و نابی که با بدون حتی یک رای مخالف در سال 1386 به تصویب مجلس محترم شورای اسلامی رسید و به دولت وقت ابلاغ گردید.

شروع پرداخت بر اساس طرح مبتنی بر عملکرد که موجب دامن زدن به بی عدالتی درون سازمانی شد را ناشی از نبود زیرساخت های مناسب و دستپاچگی در تغییر روند و شیوه توزیع درآمد غیر پزشک می داند که اتفاقات اخیر ودلخوریها و اعتراضات گسترده در بیمارستانهای شهرهای مختلف را به دنبال داشت.
لذا هنوز هم معتقدیم ارتباط فعالین منتقد صنفی با مسئولین ارشد می تواند راه گشا باشد.


توصیه ما در بکارگیری شیوه و سیره امیر مومنان علی(ع) در برخورد با مخالفین است.لذا تصمیم گیری و برخورد های صورت گرفته با همکاران بیمارستان امیراعلم تهران را شایسته دولت تدبیر و امید نمی دانیم و از وزیر محترم بهداشت و درمان با توجه به سعه صدری که از ایشان سراغ داریم درخواست می نماییم نسبت به لغو حکم تعلیق و بازگشت به کار همکاران عزیزمان دستور عاجل صادر نمایند.

همچنین از ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد خواستاریم که نسبت به لغو ابلاغ تغییر محل خدمت آقای صادقی، نایب رئیس هیات مدیره نظام پرستاری یزد ،که در شرایط کنونی دستاوردی جز  بی اعتمادی پرستاران نسبت به سیستم درمان را به همراه نخواهد داشت، دستور عاجل صادر نمایند. همگی رجاء واثق دارند که اینگونه اقدامات می تواند اعتماد و اعتقاد جامعه پرستاری را به سیستم باز گرداند.

همچنین خاطر نشان می شود تنها راه جلوگیری از سوء استفاده از رفتارهای غیر رسمی را تسریع در تکمیل روند انتخابات و تشکیل شورای عالی نظام پرستاری می دانیم و از مسئولین امر بخصوص شخص وزیر محترم بهداشت می خواهیم دستورات لازم در این خصوص مبذول فرمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha