چهارصد میلیون نفر در جهان به استفاده از شبکه های اجتماعی معتاد هستند.

سلامت نیوز: چهارصد میلیون نفر در جهان به استفاده از شبکه های اجتماعی معتاد هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما ،شبکه تلویزیونی الجزیره، چهارصد میلیون نفر در جهان از اعتیاد به استفاده از شبکه های اجتماعی رنج می برند که شدیدتر از اعتیاد به الکل، مواد مخدر و سیگار است.

جدیدترین تحقیقات که در روزنامه انگلیسی دیلی میل منتشر شد، نشان می دهد اعتیاد به استفاده از شبکه های اجتماعی یکی از دلایل افزایش اضطراب و افسردگی در جهان است که می تواند زمینه ساز خودکشی افراد باشد.

افراط در استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی زمینه ساز رفتارهای نامناسب، بی خوابی، کم تحرکی، سردرد و احساس دائمی خستگی و اضطراب به ویژه در زمان قطع اینترنت می شود.

این تحقیقات نشان می دهد، ترجیح دادن تنهایی، خودرایی و فرار از روبرو شدن با جامعه از جمله دیگر عوارض افراط در استفاده از اینترنت و پایگاه های اجتماعی است.

از سه میلیارد عضو پایگاه های اجتماعی در جهان چهارصد میلیون نفر به استفاده از این پایگاه ها معتاد شده اند.

بر اساس این تحقیق، مغز افراد معتاد به پایگاه های اجتماعی هر سی و یک ثانیه تمایل به سر زدن به پایگاه های اجتماعی پیدا می کند.

مطالعات جدید در بنیاد اوتاوای کانادا هم درباره اعتیاد نوجوانان به استفاده از پایگاه های اجتماعی هشدار می دهد. این مطالعه نشان می دهد استفاده روزانه بیش از دو ساعت از پایگاه های اجتماعی زمینه ساز اعتیاد به مواد مخدر و نیز دچار شدن به افسردگی برای نوجوانان می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha