سومین سمپوزیوم سالیانه اكوكاردیوگرافی با توجه ویژه بر راهكارهای نوین تشخیص بیماریهای قلب و عروق، پنج شنبه سوم اردیبهشت در مركز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی برگزار می‌شود.

به گفته دكتر سیده زهرا اجاقی رییس انجمن اكوكاردیوگرافی ایران، بهره‌گیری از اكوكاردیوگرافی بالینی در تشخیص و پیگیری تمامی بیماریهای قلب و عروق جایگاه مهمی دارد و مانند یك گوشی پزشكی تصویری، عملكرد قلب و عروق را نمایان می‌سازد.

رییس انجمن اكوكاردیوگرافی، مشكلات حاد و مزمن بیماریهای قلب، بیماریهای مادرزادی، بررسی عوارض سكته قلبی، تشخیص تومورهای قلبی را از مهمترین عارضه‌های قابل تشخیص با اكوكاردیوگرافی دانست و افزود: بررسی فشار خون، مشكلات دریچه‌ای، بیماریهای مرتبط با عضلات قلب، از دیگر امكانات استفاده از این ابزار مهم تشخیصی است.

وی هزینه اكو نسبت به سایر روشهای تشخیصی تصویربرداری قلب از جمله سی تی اسكن و ام آر آی را پایین دانست و گفت: در بدو تولد هر نوزاد باید مورد معاینات اولیه قلب بوسیله متخصص با استفاده از اكو قرار گیرد.

دكتر اجاقی گفت: بعد از معاینه با گوشی پزشكی و انجام نوار قلب، مهمترین روش تشخیص بیماریهای قلب و عروق، اكوكاردیوگرافی است. اكو از راه مری جهت بررسی بیماریهای خاص قلب و دریچه، عفونت قلب، لخته در قلب، تومورهای قلبی و عوارض ناشی از جراحی‌ها یكی از روشهای كاربردی اكوی قلب است. استرس اكوكاردیوگرافی، تیشو داپلر، اكوكاردیوگرافی سه بعدی، كنتراست اكوكاردیوگرافی با تزریق از دیگر روشهای تصویربرداری با اكو است.

وی در ادامه به اهمیت برگزاری سومین سمپوزیوم سالانه اكوكاردیوگرافی اشاره كرد و گفت: این همایش كه دارای 4 امتیاز بازآموزی است با همكاری انجمن خیرین قلب ایران، انجمن قلب و عروق ایران، انجمن اكوكاردیوگرافی، سوم اردیبهشت از ساعت 8 تا 18 در بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha