سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای نسبت به گرمازدگی شهروندان از امروز (یکشنبه) تا اواخر هفته، هشدار داد.

سلامت نیوز:سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای نسبت به گرمازدگی شهروندان از امروز (یکشنبه) تا اواخر هفته، هشدار داد.


به گزارش سلامکت نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس اخطاریه سازمان هواشناسی از امروز تا اواخر هفته به دلیل استقرار موج گرما در اکثر نقاط کشور گرما حاکم خواهد بود. در روز سه‌شنبه 27 مرداد نیز برای سواحل دریای خزر کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود ولی انتظار می‌رود که در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 28 و 29 مرداد مجددا دمای هوا در این منطقه افزایش یابد.


از این رو توصیه می‌شود تمهیدات ویژه برای مصرف بهینه انرژی بکار گرفته شود و برای کاهش گرما‌زدگی از فعالیت در فضای باز در اواسط روز اجتناب شود.
طبق این اخطاریه، طی سه روز آینده با تقویت جریان‌های جنوبی، رشد ابرهای جوششی طی ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رخ می‌دهد که وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد در پاره‌ای نقاط هرمزگان بویژه شرق این استان، جنوب شرق فارس و جنوب سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.


همچنین بر اساس گزارش سازمان هواشناسی، آسمان تهران طی امروز، دوشنبه و سه‌شنبه، صاف، در بعدازظهر رشد ابر در ارتفاعات، گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 39 و 27 درجه سانتیگراد برای امروز و 40 و 28 درجه سانتیگراد در دو روز آینده خواهد بود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha