دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
کد خبر: 158495

آخرین نتایج پژوهش های جدید نشان می دهد مصرف ماهی های روغنی می تواند از ایجاد آلرژی و حساسیت های بینی همچون التهاب مخاط بینی در کودکان جلوگیری کند.

با مصرف ماهی های روغنی از بروز آلرژی جلوگیری کنید

سلامت نیوز:آخرین نتایج پژوهش های جدید نشان می دهد مصرف ماهی های روغنی می تواند از ایجاد آلرژی و حساسیت های بینی همچون التهاب مخاط بینی در کودکان جلوگیری کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، «دیانا دی فابیو»، از کلینیک کودکان کلیولند ایالت اوهایو، در رابطه با اثر این نوع ماهی ها می گوید: «به نظر می رسد که مصرف ماهی ها به جلوگیری از بیماری رینیت یا التهاب مخاط بینی کمک کند.»


گروهی از والدین به همراه کودکان خود در این پروژه تحقیقاتی شرکت کرده و به تکمیل پرسشنامه ارائه شده اقدام نمودند. آنها جزئیات این پرسشنامه را که درباره اینکه چگونه کودکان ۹۸ درصد غذاها و نوشیدنی های رایج در سوئد و ماهی ها را مصرف می کنند، تکمیل کردند. آنها به طور خاص در مورد انواع ماهی های روغنی مانند شاه ماهی، ماهی آزاد و قزل آلا و همچنین به عنوان جایگزین ماهی های کمتر چرب مانند پولاک، اردک ماهی و ماهی تن مورد سوال قرار گرفتند.


نتایج این بررسی ها نشان می دهند که ۱۹ درصد از این کودکان پس از چهار سال دارای علائم رینیت، مانند عطسه یا آب ریزش بینی یا علائم چشم در تماس با حیوانات خانگی خزدار یا گرده بوده اند. ۲۱ درصد از این افراد دچار بیماری حساسیتی رینیت شده و ۱۵ درصد در سن ۱۶ سالگی به بیماری رینیت غیرحساسیتی مبتلا شدند و ۱۵۹۰ کودک نیز در سن ۸ سالگی هیچ گونه علائم بیماری رینیت نداشته اند.


یک رژیم غذایی سالم با انواع مواد مختلف غذایی ممکن است اثری مشابه در پیشرفت سلامت عمومی داشته باشد. «فابیو» در این رابطه اظهار داشت: «مصرف ماهی در سن هشت سالگی به عنوان شاخص کیفیت بالا در رژیم غذایی محسوب می شود. چراکه احتمالا کودکانی که این غذاها را مصرف می کنند دارای ذائقه ای تنوع طلب بوده و تحت یک رژیم غذایی متعادل قرار داشته اند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha