وزیر بهداشت، از اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در بازار دارویی سوریه و همچنین صادرات واکسن به این کشور خبر داد.

سلامت نیوز:وزیر بهداشت، از اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در بازار دارویی سوریه و همچنین صادرات واکسن به این کشور خبر داد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل ازمهر، دکتر سید حسن هاشمی در نشست مشترک مطبوعاتی با وزیر بهداشت سوریه که صبح امروز با حضور اصحاب رسانه در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: در سه دهه گذشته همکاری های بسیار زیادی با کشور سوریه داشتیم و در طول سه سال گذشته که این کشور مورد هجوم و حمله قرار گرفته است و خسارات فراوانی دیده است، نیاز به کمک بیش از گذشته احساس می شود و در این زمینه ما از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.


وی ادامه داد: مردم ایران نقش سوریه را بویژه در دوران جنگ تحمیلی فراموش نکردند و همچنانچه که تا امروز کنار ملت سوریه بودند، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خودش را موظف می داند در راستای سیاست های رهبری هر آنچه توان داشته باشد در جهت حمایت از دوستان سوری در حوزه خدمات بهداشتی و درمانی کمک کند.
هاشمی با بیان اینکه سوریه مانند دیگر همسایگان ما فرصت خوبی برای تقویت صنعت دارویی کشور است افزود: اطمینان داریم که روند نوسازی و بازسازی مناطق مختلف سوریه بهتراز گذشته دنبال خواهد شد و ما به آینده این کشور امیدوار هستیم.
وزیر بهداشت تصریح کرد: سوریه نقش استراتژیکی در منطقه دارد و در بخش صادرات و صنعت دارو می توانیم سرمایه گذاری های خوبی در این کشور انجام دهیم.


هاشمی از توانمندی بالای سوریه در حوزه دارو در گذشته یاد کرد و گفت: ۲۰ شرکت داروسازی این کشور در جریان جنگ و نا آرامی های اخیر تخریب شده است اما نکته امیدوار کننده این است که تا کنون ۱۶ شرکت دارویی بازسازی شده اند.
وزیر بهداشت با اشاره به تحصیل دانشجویان کشورهای مختلف در رشته های گروه پزشکی در ایران خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود ۴۰۰ دانشجوی سوری در رشته های پزشکی در ایران مشغول به تحصیل هستند.


هاشمی تاکید کرد: تمایل داریم همکاری خود با سوریه را در سطوح عالی تحصیلی شامل دوره تخصص، فوق تخصص و دکتری حرفه ای افزایش دهیم ضمن اینکه این افزایش همکاری ها، محدودیتی در سهمیه دانشجویان ایرانی ایجاد نخواهد کرد.
وی به ارائه خدمات آموزش پزشکی ایران به کشورهای دوست و علاقه مند مانند سوریه اشاره کرد و گفت: امیدواریم دوره های تخصصی کوتاه مدت و میان مدت در حوزه های دارو و درمان برای دانشجویان این کشور را داشته باشیم.


وزیر بهداشت در ادامه گفت: در حال حاضر شرایط سوریه قابل مقایسه با گذشته نیست و اطمینان دارم که ملت و مردم سوریه روزهای سخت را با سربلندی پشت سر خواهند گذاشت و به مرمت و آبادانی مناطق آسیب دیده خواهند پرداخت.
هاشمی افزود: وزارت بهداشت سوریه اقدامات پیشگیرانه ارزنده ای را به ویژه در حوزه واکسیناسیون فلج اطفال داشته است و شرکت سرم و واکسن سازی رازی و همچنین انستیتو پاستور ایران آمادگی صادرات واکسن به سوریه و دیگر کشورهای منطقه را دارند.
وزیر بهداشت جمهوری عربی سوریه كه به همراه هیئتی به تهران سفر كرده است صبح امروز با وزیر بهداشت كشورمان دیدار و گفتگو كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha