دانشمندان با استفاده از فناوری نانو موفق به تولید تراشه هایی شده اند که توانایی ردیابی مولکولهای مختلف را در زمان واحد داشته و در تولید بینی های مصنوعی فوق حساس مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

دانشمندان در دانشگاه لودویک ماکسیمیلیان موفق به تولید نانورشته هایی شده اند که می توان از آنها در تولید بینی های مصنوعی فوق حساس استفاده کرد.

این نانو رشته ها توانایی ردیابی ماده ای به فراری یک مولکول را خواهند داشت. تا کنون تولید چنین سیستمهای الکترومکانیکی به دلیل کمبود تجهیزات حیاتی دچار محدودیت بوده اند اما دانشمندان دانشگاه  ماکسیمیلیان در مونیخ با استفاده از نانوتکنولوژی موفق به ارائه این سیستم جدید شدند.

این دانشمندان توانستند سیستمی از نانورشته های عایق تولید کنند که هر یک از رشته های موجود در آن به صورت جداگانه خاصیت تحریک پذیری الکتریکی دارد.

با قرار دادن هزاران نمونه از این رشته ها بر روی یک تراشه کوچک می توان تجهیزات متفاوتی از جمله بینی مصنوعی فوق حساس به وجود آورد که قادر است در یک زمان به صورت جداگانه مولکولهای مختلف رایحه را ردیابی کند.

بر اساس گزارش زی نیوز، این تراشه همچنین می تواند در تجهیزات دیگر از جمله تلفن همراه به عنوان مولد انرژی ساعت دستگاه مورد استفاده قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha