شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۱
کد خبر: 15866

تحقیقات محققان انگلیسی نشان می دهد: آلودگی هوا می تواند بر وزن نوزاد در رحم مادر تاثیر داشته باشد.

الودگی هوا باعث تولد نوزادان كم‌وزن می‌شود
این محققان دریافتند هر چه بیشتر مادران در ابتدا و انتهای بارداری در معرض آلودگی قرار بگیرند احتمال اینکه نوزاد رشد مناسبی نداشته باشد ، بیشتر است.

این مطالعه که نتایجش در مجله اپیدمیولوژی منتشر شد، بر روی 336 هزار کودک در نیوجرسی که از سال 1999 تا 2004 به دنیا آمدند به انجام رسید. البته متخصصان اظهار داشتند که جزئیات بیشتری برای نتیجه گیری نهایی نیاز است.

در این پژوهش از اسناد موجود در بیمارستان و شناسنامه نوزادان استفاده شد و مواردی مانند آموزش ، روابط زناشویی ، چگونگی زندگی و اینکه آیا مادران سیگاری بودند یا نه مورد ارزیابی قرار گرفته است همچنین این گروه مقدار آلودگی هوا را نیز به طور مرتب با این موارد کنترل می کردند.

براساس این یافته ها مشخص شد مادرانی که جوان تر ، با تحصیلات پائین تر ، سیگاری و فقیرتر هستند احتمال اینکه دارای نوزادنی با وزن کم باشند ، بیشتر است.

اما به هر حال با این موارد یافت شده ارتباط افزایش آلودگی هوا با رشد مناسب نوزادان مرتبط بود براین اساس مهمترین عامل آلودگی که اثر بیشتری بر نوزادان داشت ، ذرات ریز معلق و دی اکسید نیتروژن گزارش شده است که این ذرات ریز به درون ریه نفوذ کرده و موجب بیماری های قلبی و دستگاه تنفسی و در نتیجه مرگ می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha