سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
کد خبر: 158665

اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند، دستگاه‌های کنترل سلامت و حسگرهای پوشیدنی در چند سال گذشته جای خود را بین کاربران گوشی‌های هوشمند باز کرده‌اند. این اپلیکیشن‌ها اطلاعات واقعی از وضعیت بدن افراد را در اختیارشان قرار می‌دهند و به‌منظور ارتقای سطح سلامت آنها استفاده می‌شود.

فناوری سبک زندگی را بهتر میکند

سلامت نیوز:اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند، دستگاه‌های کنترل سلامت و حسگرهای پوشیدنی در چند سال گذشته جای خود را بین کاربران گوشی‌های هوشمند باز کرده‌اند. این اپلیکیشن‌ها اطلاعات واقعی از وضعیت بدن افراد را در اختیارشان قرار می‌دهند و به‌منظور ارتقای سطح سلامت آنها استفاده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان اما در این میان، پرسش‌هایی پیرامون نحوه تاثیر چنین اپلیکیشن‌هایی بر سلامت افراد مطرح می‌شود و محققان به دنبال آن هستند که این فناوری‌ها تا چه حد می‌تواند روی این امر موثر باشد.

دانشمندان انجمن قلب آمریکا، فناوری‌های سلامت را در این حوزه مورد بررسی قرار داده و از آن در جهت کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی استفاده کرده‌اند. آمارها حاکی از آن است که بیش از 20 درصد افراد بالغ آمریکایی از اپلیکیشن‌های سلامت گوشی‌های هوشمند برای کنترل سلامت خود استفاده می‌کنند و از هر پنج نفری که دارای گوشی هوشمند است، یک نفر دست‌کم یکی از اپلیکیشن‌های مربوط به کنترل سلامت را روی گوشی خود دارد.

مطالعاتی که بین سال‌های 2004 تا 2014 انجام شده نشان می‌دهد کاهش وزن، ورزش و ترک‌سیگار بیشترین تاثیر را روی بهبود وضعیت سلامت بدن دارد و یافته‌ها حاکی از آن است که این سه رفتار بعد از استفاده از فناوری‌های سلامت گوشی‌های هوشمند بین کاربران بسیار گسترش یافته است.

ارسال پیامک‌هایی درباره کاهش وزن یا ترک‌سیگار به کاربرانی که از این قبیل اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند علاوه‌بر اینکه به کاهش وزن کوتاه‌مدت و ترک سیگار در افراد کمک می‌‌کند، باعث بالارفتن ‌انگیزه افراد در پیگیری برنامه مرتبط می‌شود.

اپلیکیشن‌هایی که ضربان قلب، شدت فشار تمرینات و فعالیت‌ها و مدت آن را کنترل می‌کنند، محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها هستند که از سوی کاربران گوشی‌های هوشمند در آمریکا دانلود شده‌اند. ولی در این میان، تحقیقات کافی برای بررسی تاثیر این اپلیکیشن‌ها روی بهبود فعالیت بدنی انجام نشده است.
 
محققان بعد از مطالعات گسترده به این نتیجه رسیده‌اند که بسیاری از رفتارهای مرتبط با سبک زندگی که افراد به واسطه آنها می‌توانند سلامت قلب و عروق خود را افزایش دهند، رفتارهایی هستند که با استفاده از فناوری‌های اپلیکیشن‌های سلامت گوشی‌های هوشمند می‌توانند ارتقاء یابند.

این فناوری، مقدار حجم غذای مصرفی و فعالیت‌بدنی لازم برای فرد را تحت‌کنترل می‌گیرد. این اپلیکیشن‌ها، کاربران را نسبت به عادات و سبک زندگی خود هوشیارتر می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha